ولادیمیر مکی، وزیر امور خارجه بلاروس:

مینسک آماده پایان رویارویی با کشور‌های غربی است

وزیر امور خارجه بلاروس گفت ما آماده پایان رویارویی با کشور‌های غربی هستیم و به منظور آن پیشنهاد‌هایی را در این باره ارائه داده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر مکی، وزیر امور خارجه بلاروس گفت مینسک آماده پایان رویارویی با کشور‌های غربی است و پیشنهاد‌های ملموسی در این زمینه ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه در خصوص حضور خود در نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در استکهلم، گفت: «آنچه در چنین رویداد‌های عمومی به طور علنی مطرح می‌شود یک چیز است، اما در حاشیه، همه ما باید توقف کرده و به این فکر کنیم که چگونه از دامن زدن به تنش‌ها و بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنیم.»

وزیر امور خارجه بلاروس افزود: «واضح است که این بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد. من فکر می‌کنم که برای خروج از وضعیت پیچیده در روابط فعلی بین بلاروس و اتحادیه اروپا راهی وجود دارد.»

وی به دیدار خود با برخی از همکاران غربی در حاشیه نشست استکهلم اشاره و اعلام کرد: «من یک سری جلسات با همکارانم داشتم که به طور رسمی در سایت وزارت خارجه اعلام شد. اکثر جلسات پشت در‌های بسته شکل گرفت و ما گزارشی از آن‌ها ندادیم، زیرا همکاران ما درخواست کرده بودند که این اطلاعات محرمانه بماند.»

چندی پیش، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که اقتصاد کشورش تحت فشار‌های خارجی بی سابقه‌ ناشی از تحریم‌های اعمال شده از سوی کشور‌های غربی است که علیه ده‌ها فرد و نهاد حامی دولت  وی اعمال شده است.

روز پنجشنبه اتحادیه اروپا با هماهنگی انگلیس، کانادا و آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس وضع کرد. کشور‌های غربی از مینسک خواستند تا سازماندهی مهاجرت غیرقانونی از مرز‌های خود با اتحادیه اروپا را متوقف کند. اتهامی که مینسک بارها آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار