تمرینات ذهنی و فیزیکی فضانوردان چینی در ایستگاه تیانگونگ + فیلم

آژانس فضایی چین ویدئویی از انجام تمرینات فیزیکی و ذهنی توسط فضانوردان این کشور در ایستگاه فضایی تیانگونگ را منتشر کرد که مورد استقبال بینندگان قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ فضانوردان چینی ماموریت Shenzhou ۱۳ نقش مهمی در آزمایش و ساخت اولین ایستگاه فضایی بلندمدت این کشور ایفا می‌کنند، اما تعادل مناسب بین کار و زندگی را نیز حفظ کرده اند. ویدئوی جدید منتشر شده توسط آژانس فضایی چین (CMSA) نشان می‌دهد که این سه فضانورد برای حفظ تناسب اندام خود ورزش می‌کنند و در عین حال برای کاهش اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض شرایط میکروگرانش طولانی بر بدن خودشان، پازل حل کرده و تمرینات ذهنی انجام می‌دهند.

تمرینات ورزشی و ذهنی فضانوردان چینی در مدار زمین

در این ویدئو وانگ یاپینگ، دومین زن چینی که به مدار زمین رفته و اولین زنی که به ایستگاه فضایی جدید سفر کرد، دیده می‌شود که از تردمیل این ایستگاه فضایی برای تمرین استفاده می‌کند و به دلیل وجود ریزگرانش، قبل از رفتن روی تردمیل و دویدن، خودش را با تسمه به این وسیله می‌بندد.

آژانس فضایی چین اخیراً پس از انتشار اطلاعات اندکی درباره مأموریت Shenzhou ۱۳، دو هفته پس از پرتاب و آغاز این ماموریت، اکنون به روز رسانی‌های منظم تری از Tianhe که ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین است را آغاز کرده است. این ویدئو‌ها با استقبال خوبی مواجه شده اند. بیش از ۳ میلیون نفر ویدئوی تمرین وانگ را کمی بیش از پنج ساعت پس از انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کردند.

به نظر می‌رسد که این تردمیل برای جذب ضربه‌های پای فضانوردان طراحی شده تا ارتعاشات آن روی فضاپیما یا تجهیزات آن تأثیری نداشته باشد. ورزش برای مقابله با از دست دادن ماهیچه‌ها و تحلیل استخوانی که فضانوردان در شرایط ریزگرانش به آن دچار می‌شوند، حیاتی است. تجهیزات ورزشی این ایستگاه شامل دوچرخه ثابت و کش‌های ورزشی به همراه تردمیل است. خدمه ماموریت Shenzhou ۱۳ اکنون یک ماه است که در ایستگاه فضایی چین اقامت دارند و قرار است این ماموریت شش ماه طول بکشد.

در این ویدئو، فرمانده ماموریت ژای ژیگانگ و همکارانش نیز هنر رزمی چینی تای چی را تمرین می‌کنند. در همین حال، یکی دیگر از خدمه، یه گوانگفو، در حال حل کردن یک پازل به نام Huarong Pass دیده می‌شود که مورد استقبال کاربران در فضای مجازی قرار گرفت. با این حال، فضانوردان در این ایستگاه فقط مشغول بازی و سرگرمی نیستند. ژای و وانگ اخیراً اولین راهپیمایی فضایی از دو یا سه راهپیمایی فضایی برنامه ریزی شده را آغاز کردند تا ماژول Tianhe را برای کار‌های آینده و ورود ماژول‌های جدید در سال آینده آماده کنند.

ماموریت Shenzhou ۱۳ در ۱۵ اکتبر به مدار زمین پرتاب شد و انتظار می‌رود ژای، وانگ و یه تا مارس ۲۰۲۲ در Tianhe بمانند. طولانی‌ترین ماموریت فضایی چین تا به امروز، ماموریت Shenzhou ۱۲ در اوایل سال جاری میلادی بود که نیه هایشنگ، لیو بومینگ و تانگ هونگبو به مدت سه ماه در Tianhe ساکن شدند.

در ادامه ویدئوی فضانوردان چینی در مدار زمین را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.