اعزام ۳ فضانورد چینی در ماه ژوئن به ایستگاه فضایی این کشور

در ماه ژوئن قرار است یک تیم سه نفره از فضانوردان در ایستگاه فضایی جدید چین مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته یک مقام فضایی که اولین فضانورد در مدار زمین بود، یک تیم سه نفره از فضانوردان قرار است در ماه ژوئن برای یک ماموریت سه ماهه در ایستگاه فضایی جدید چین مستقر شوند. ایستگاه Tianhe سومین و بزرگترین ایستگاه فضایی است که به واسطه برنامه فضایی چین راه اندازی شده و ماژول اصلی آن در تاریخ ۲۹ آوریل به مدار زمین پرتاب شد.

یانگ لیوی، معاون طراح برنامه فضایی سرنشین دار در اظهار نظر‌هایی که روز شنبه از تلویزیون مرکزی چین پخش شد اعلام کرد که کپسول شنژو ۱۲ حامل خدمه ماه آینده از پایگاه Jiuquan در شمال غربی چین راه اندازی می‌شود.

یانگ، که در سال ۲۰۰۳ به دور زمین چرخید، هیچ جزئیاتی از هویت فضانوردان یا تاریخ پرواز ارائه نداد و گفت که تیم از دو گروه اولیه فضانوردان برنامه خواهند آمد و در پاسخ به این سوال که آیا زنان در خدمه هستند یا خیر، گفت: "در Shenzhou ۱۲ آن‌ها را نداریم، اما در ماموریت‌های بعد از آن همه آن‌ها را دارند. "

فضاپیمای تیانژو چه مشخصاتی دارد؟

فضاپیمای تیانژو -۲، ۶.۸ تن بار شامل لباس فضایی، غذا و تجهیزات برای فضانوردان و سوخت برای این ایستگاه را به همراه داشت و آژانس فضایی برای تحویل دو ماژول دیگر برای ایستگاه ۷۰ تنی، تجهیزات و خدمه در مجموع ۱۱ پرتاب را تا پایان سال آینده در نظر دارد.

اعزام 3 فنضانورد چینی در ماه ژوئن به ایستگاه فضایی این کشور

پکن در ایستگاه فضایی بین المللی شرکت نمی‌کند و این کار بیشتر به دلیل مخالفت‌های ایالات متحده است و واشنگتن نیز نسبت به رازداری برنامه چینی و ارتباطات نظامی آن محتاط است. چین با آغاز پرواز یانگ در اکتبر ۲۰۰۳، ۱۱ فضانورد از جمله دو زن را به فضا فرستاد و اولین زن فضانورد لیو یانگ در سال ۲۰۱۲ بود. بهتر است بدانید تمام فضانوردان چین تا به امروز خلبانان جناح نظامی حزب حاکم کمونیست، ارتش آزادی بخش خلق بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته یانگ، فضانوردان در Tianhe تمرین می‌کنند که همزمان با دو نفر در خارج از بدنه فضاپیما، راهپیمایی فضایی کنند و اولین راهپیمایی فضایی چین در سال ۲۰۰۸ توسط Zhai Zhigang در خارج از کپسول Shenzhou ۷ ساخته شد. همچنین در این ماه برنامه فضایی چین یک کاوشگر به نام Tianwen-۱ را بر روی مریخ قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار