اولیانوف:

طرف‌های حاضر درباره اقدامات فوری بیشتر به توافق رسیدند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از اتمام موفقیت‌آمیز دور هفتم مذاکرات احیای برجام خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی از خاتمه نشست امروز (دوشنبه) کمیسیون برجام در وین خبر داد و گفت طرف‌های حاضر درباره اقدامات فوری بیشتری به توافق رسیدند.  

اولیانوف در پیامی توییتر نوشت: «نشست کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید. در این نشست که با موفقیت همراه بود، طرف‌های حاضر برای اقدامات فوری بیشتری به توافق رسیدند.»

به تازگی «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد کشورمان در نشست وین، در مصاحبه با نشریه انگلیسی ایندیپندنت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین دانست و گفت: «هدف مذاکرات در اصل این است که دولت بایدن به توافقی بپیوندند که دولت ترامپ یک‌جانبه از آن خارج شد. البته هرگونه پیشرفتی در این راستا باید همراه با لغو تمامی تحریم‌ها باشد و این تضمین ارائه شود که دولت‌های بعدی در آمریکا مانند ترامپ یک‌جانبه از این توافق خارج نشوند.»

بدعهدی‌های طرف‌های غربی و سکوت کشور‌های اروپایی به خروج یک‌جانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران باعث شد تا ایران به صورت مرحله‌ای و با تعیین ضرب‌الاجل برای اروپایی‌ها به منظور عمل به تعهداتشان ذیل برجام، از تعهدات خود بکاهد، این درحالی است که نه‌تنها تحریم‌ها کاسته نشد بلکه تحریم‌های ثانویه از سوی غربی‌ها نیز اعمال شد و آن‌ها حتی به تعهدات خود نیز عمل نکردند.

البته مذاکرات کنونی برای احیای توافق هسته‌ای ایران باعث ترس رژیم صهیونیستی شده و بارها ادعاهای مختلفی را مطرح کرده است. به طور مثال، در جدیدترین ادعای خود «یائیر لاپید» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، مدعی شد ایران به مذاکرات احیای برجام بازگشته تا تحریم‌ها را لغو کند و از این راه، برنامه هسته‌ای خود را مخفیانه پیش ببرد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در هفته‌های اخیر بار‌ها عنوان کرده این رژیم به شدت نگران لغو تحریم‌ها علیه ایران و از سرگیری گفتگو‌های برجامی است.

این در حالیست که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر لزوم بازگشت توافق هسته‌ای به مسیر اصلی خود تاکید کرد و در پیامی نوشت: «ما یک امکان واقعی پیشِ رو داریم و باید به سرعت بحث‌ها را درباره تمامی موضوعات مطرح کرده و با عمل‌گرایی، واقع‌گرایی و حسن نیت به آن‌ها خاتمه دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار