مقام روس:

تولیدات اوپک پلاس نیازی به بازنگری ندارد

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا، نیازی به بازنگری در تولیدات اوپک پلاس وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، معاون نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) پس از کاهش قیمت نفت در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور‌های جهان، از ثابت بودن میزان تولید نفت در اوپک پلاس خبر داد.

وی گفت: «شرکای ما در اوپک پلاس در خصوص بازنگری در تولید نفت به سبب شیوع سویه جدید کرونا به نام «امیکرون» تماسی با ما برقرار نکرده اند.»

این مقام روس افزود: «ضرورتی برای اتخاذ اقدامات سریع در چارچوب اوپک پلاس در پی شیوع سویه جدید کرونا نمی‌بینیم.»

در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا (امیکرون) در آفریقا و به دلیل کاهش تقاضای سوخت، تقاضا برای نفت کاهش یافته است. بر اساس گزارش‌ها، روز جمعه نفت خام برنت با ۱۱ دلار کاهش به قیمت ۷۲ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱۰ دلار و ۲۴ سنت کاهش، به ۶۸ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید.

در معاملات امروز (دوشنبه ) قیمت نفت برنت دریای شمال با ۴.۸ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۵.۲ درصد افزایش، ۷۱ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

از طرفی دیگر نیز سهام شرکت‌های هواپیمایی از جمله یونایتد ایرلاینز، دلتا ایر لاین و امریکن ایرلاینز نیز در راستای کاهش مسافرت‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی جدید و بسته شدن مرز‌های هوایی سقوط کرد.

همچنین ارزش دلار آمریکا تضعیف شده و شاخص جهانی دلار پس از افت ۰.۷ درصدی در محدوده شاخص ۹۶.۱۹۰ باقی ماند. نرخ برابری یورو در مقابل دلار نیز در قیمت ۱.۱۲۷۶ دلار ثابت ماند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار، آسیا و اقیانوسیه درباره نشست اوپک گفت: «بسته به اینکه سویه جدید ویروس کرونا تا چه حد در جهان شیوع پیدا کند و بسته به تصمیمات سازمان جهانی بهداشت که در فروش نفت و قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت، محاسبات و تصمیمات در نشست هفته آینده اوپک ممکن است، تغییر کند. زیرا اوپک پلاس بار‌ها اعلام کرده است که یکی از موضوعاتی که در میزان تولید نفت تاثیر می‌گذارد، ادامه شیوع کرونا در جهان است، زیرا تقاضای نفت کاهش می‌یابد.»

هالی در ادامه افزود: «این کاملا واضح است که اوپک پلاس با وجود اعتراض و سر و صدای مشتریان خود، تولید خود را از هدف قبلی که ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود، افزایش نخواهد داد.»

سویه جدید کرونا شامل ۵۰ جهش مربوط به ویروس SARS CoV-۲ اصلی است که در سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد. این نوع جدید ویروس به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.

روز جمعه، سازمان جهانی بهداشت این سویه جدید را نامگذاری کرد و آن را نگرانی جدید نامید. با اعلام شناسایی این سویه جدید، بازار‌های سراسر جهان به هم ریخت. منشا این گونه جدید منطقه جنوبی آفریقا اعلام شده است. چندی پیش، کشور‌های انگلیس، آلمان و ایتالیا مرز‌های هوایی خود را به روی آفریقای جنوبی بستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار