پوتین در دیدار با علی‌اف:

نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره‌باغ نقش مثبتی دارند

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای باکویی خود اعلام کرد با وجود نقش موثر نیرو‌های حافظ صلح روس همیشه اتفاقی در قره‌باغ می‌افتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «الهام علی‌اف» همتای باکویی خود در خصوص اتفاقات اخیر در منطقه قره‌باغ اعلام کرد نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره‌باغ نقش مثبتی دارند، اما باعث تاسف است که در این منطقه حوادثی رخ می‌دهد.

پوتین که از علی‌اف در شهر «سوچی» میزبانی می‌کرد به همکاری نیرو‌های روسی و ترکیه‌ای برای نظارت بر آتش‌بس اشاره کرده و گفت: متاسفانه در حوادث پیش آمده قربانیانی نیز وجود داشته‌اند، اما باید برای این مسائل جلسه‌ای گذاشت تا بتوان برای آن کاری انجام داد که دیگر چنین اتفاقاتی نیافتد.

علی‌اف نیز در راستای سخنان همتای روس خود بر روابط استراتژیک باکو و مسکو تاکید و اعلام کرد تاکنون در مناطقی که زیر نظر نیرو‌های حافظ صلح روسیه بوده، حادثه‌ای رخ نداده است؛ اما در خصوص مناطق دیگر باید به طور سه جانبه با همکاری «ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه» صحبت شود.

گفتگو‌های سه جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان همزمان با سالگرد امضای اعلامیه آتش‌بس در منطقه قره‌باغ در سوچی روسیه برگزار می‌شود. بر اساس گزارش‌های از پیش منتشر شده، در این نشست مسائل مربوط به احیا و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و حمل‌ونقل در منطقه توجه ویژه‌ای شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار