بصیرت، شرط ورود به میدان های سخت

امام جمعه بیرجند گفت: لازمه حرکت برای خدمت و ورود به عرصه های مختلف، بصیرت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد، گفت: مهمترین توشه‌ای که با انسان به آن دنیا می‌آید، تقوای الهی است.

او افزود: تفکر بسیج و حرکت مستضعفین برای پا به میدان گذاشتن شروطی دارد که مهمترین آن بصیرت است و اگر کسی چشم نداشته باشد، به جای راه در چاه می‌افتد و بصیرت نیز در راه معنویت چنین است.

آیت الله عبادی با اشاره به چگونگی به دست آوردن بصیرت بیان کرد: بصیرت زمانی به وجود می‌آید که بدانیم امر و نهی‌های حکومت‌ها به خداوند متعال باز می‌گردد یا خیر؟ اگر به خدا بازگردد، پس بصیر هستیم و راه خدایی است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: یکی از مصادیق بصیرت، آزمایشات الهی برای حضرت ابراهیم (ع) است که به پیشوا شدن او منجر شد و این پیشوایی طبق سخن خداوند به صالحین می‌رسد.

او ادامه داد: هر جا ببینیم که سوء استفاده ای در جایی رخ می دهد و به اسم دین بدی هایی انجام می شود و منشأ آن حکومت غیر الهی است، آن حکومت طاغوتی است.

آیت الله عبادی اظهار کرد: در حال حاضر بسیج مستضعفین در کشور ما به دنبال نجات نوع بشر است و تنها به دنبال نجات مردم یک کشور نیست.

امام جمعه بیرجند گفت: باید دانست که هیچ گاه نباید به استضعاف افتخار کرد و بسیج که به معنای حرکت است، این پیام را می رساند که مستضعفین باید به میدان بیایند و قدرت ایجاد کنند.

او تصریح کرد: بسیجیان مستضعف باید هجرت انجام دهند و امور مختلفی را در صحنه های مختلف انجام دهند که از جمله آن ها می توان به حفاظت از دین و ناموس اشاره کرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.