تلاش برای ساماندهی وضعیت بازار در گیلان

استاندار گیلان گفت: باید بر زنجیره تولید و عرضه کالا‌ها به دقت نظارت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نشست مشترک کارگروه‌های تنظیم بازار و ساماندهی گندم، آرد و نان استان و نیز قرارگاه شهید حاج صادق امانی، با اشاره به گلایه‌های مردم از بی سامانی قیمت کالا‌ها در بازار، این گلایه‌ها را به‌حق دانست و به اعضای کارگروه گفت: به تناسب شرح وظایف، فعالیت‌های خود را به درستی انجام دهند.

او افزود: انتظار دارم مسئولان در این بخش، به خوبی تلاش کنند تا مردم آسیب نبینند و هر روز شاهد بی سامانی قیمت‌ها یا کمبود کالایی نباشیم.

استاندار گیلان بر تقویت ظرفیت تولید تاکید کرد و گفت: هرگونه التهاب در بازار، گرانی و یا کمبود اقلام مورد نیاز مردم، خط قرمز ستاد تنظیم بازار است.

اسدالله عباسی با اشاره به اهمیت برقراری تناسب در زنجیره تولید تا توزیع و مصرف، افزود: به دلیل فعالیت واسطه‌های نادرست در این زنجیره، باید دستگاه‌ها، تنظیم بازار را با جدیت و هماهنگی با یکدیگر دنبال کنند.

او بر اجرای دقیق تفاهم نامه اثرگذار معاون اول رئیس‌جمهوری با بسیج مستضعفان درخصوص نظارت بر بازار و کنترل عرضه اجناس به مردم تاکید کرد.

استاندار گیلان با اشاره به پرداخت یارانه گندم از سوی دولت و اهمیت ارائه نان با کیفیت به مردم، گفت: بایستی بر کیفیت نانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، نظارت جدی تری شده و گزارشی از اجرای دقیق پیوست دستورالعمل نظارتی آرد و نان در نشست‌های بعدی این کارگروه، ارائه شود.

اسدالله عباسی با اشاره به ذخیره مناسب گندم در استان، خواستار گزارش منظم ماهانه از این ذخیره به دبیرخانه ستاد شد و به فرمانداران تصریح کرد: جلسه‌های ستاد تنظیم بازار شهرستان خود را برای کنترل دقیق قیمت اجناس و عرضه کالا‌ها به مردم با جدیت برگزار کنند.

در این نشست طرح ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری درخصوص ترکیب و وظایف کارگروه تنظیم بازار، پیوست دستورالعمل نظارتی آرد و نان از سوی رئیس سازمان صمت، اهداف، سیاست‌ها، مأموریت‌های قرارگاه حاج صادق امانی، تشریح تقسیم کار بین دستگاهی از سوی فرمانده بسیج اصناف استان و آخرین وضعیت و تغییرات قیمت کالا‌های اساسی در بازار از سوی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بررسی شد.

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.