مجرم شناخته شدن سه سفید پوست متهم در قتل جوان سیاهپوست در جورجیای آمریکا

سه مرد سفید پوستی که در قتل یک جوان سیاهپوست در ایالت جورجیا دست داشتند، مجرم شناخته شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری رادیو ان پی آر، سه مرد سفید پوستی که سال گذشته «احمد آربری» جوان سیاهپوستی که در حال گذشتن از محله جورجیای آمریکا بود را به قتل رساندند، به «اتهام قتل» مجرم شناخته شدند.

به نوشته رادیو ان پی آر، پس از آنکه قاضی حکم نخستین مجرم را قرائت کرد، همهمه‌ای در دادگاه شهرستان گلید در ایالت جورجیای آمریکا بلند شد. هیئت منصفه هر سه نفر را مجرم اعلام کرد.

در ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰، احمد مارکز آربری، جوان ۲۵ ساله سیاه پوست غیر مسلح هنگام پیاده روی در نزدیکی برونزویک در شهرستان گلین، در ایالت جورجیا تحت تعقیب قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد. آربری توسط سه نفر از ساکنان سفیدپوست – یعنی «تراویس مک مایکل» و پدرش «گریگوری مک مایکل» که مسلح بوده و با یک وانت در حال رانندگی بودند، و «ویلیام ردی برایان» که با وسیله نقلیه دوم به دنبال آربری بود، تحت تعقیب قرار گرفته و مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

قتل آربری و تأخیر در تحقیقات و دستگیری مظنونان بحث‌ها در مورد تبعیض نژادی در آمریکا را بار دیگر داغ کرد.

همچنین گفتنی است چند هفته پیش نیز رسانه‌های خبر اعلام کردند انتخاب ۱۱ سفید پوست و فقط یک سیاه پوست به عنوان اعضای هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل احمد آربری منجر به اعتراضات در مقابل ساختمان دادگاه در برونزویک جورجیا شد.

خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این باره گفت: واکنش (معترضان) به انتخاب اعضای هیئت منصفه که تقریباً همگی سفیدپوست هستند در مقابل دادگاه برونزویک در ایالت جورجیا شدید بود، به طوری که برخی ناامید و برخی خشمگین بودند.

این در حالی است که آشکار شدن ترکیب هیئت منصفه با واکنش فوری دادستان رو به رو شد. دادستان گفت تصمیم وکلای مدافع متهمان برای حذف هشت آمریکایی آفریقایی تبار از روند انتخاب اعضای هیئت منصفه صرفاً مبتنی بر نژاد آن‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
چه عجب قاتل سیاه پوستا رو مجرم شناختن
آخرین اخبار