آمار خشونت و قتل در آمریکا همچنان رو به افزایش است

رسانه‌های محلی آمریکا اعلام کردند نرخ قتل در این کشور رو به افزایش است و خشونت، مردم این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، واشنگتن، پایتخت آمریکا روز گذشته دویستمین قتل در سال جاری را به ثبت رساند و برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ پایتخت این کشور به نماد خشونت مرگبار تبدیل شده است.

مردی عصر روز دوشنبه در جنوب شرقی واشنگتن به ضرب گلوله کشته شد؛ آخرین قربانی ماه‌ها تشدید خشونت‌ها که رهبران و ساکنان شهر را ناامید و عصبانی کرده است. پلیس هنوز هویت مقتول را شناسایی نکرده است.

بر اساس گزارش شورای عدالت جنایی (یک موسسه مستقر در واشنگتن) که قتل در ۲۹ شهر بزرگ آمریکا را بررسی کرده در ماه سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار قتل و خشونت افزایش یافته است و بر اساس گزارش اف بی آی به طور کلی قتل در آمریکا در سال ۲۰۲۰ نیز سی درصد افزایش داشته است.

واشنگتن پست در ادامه اعلام کرد که مقامات واشنگتن و سراسر آمریکا حتی توضیح ساده‌ای برای افزایش خشونت‌های مرگبار ارائه نکرده‌اند. با این حال این روزنامه آمریکایی فقر، نابرابری، اعتیاد و بیکاری را از دلایل این حجم از خشونت اعلام کرد.

چندی پیش نیز جان بلیک، تحلیلگر آمریکایی که در زمینه نژادپرستی، مذاهب و سیاست فعالیت می‌کند، در گزارشی اعلام کرد که سفیدپوستان خشمگین به دموکراسی در آمریکا نیز آسیب می‌رسانند و مقامات ارشد آمریکا می‌گویند خشونت‌های سفیدپوستان نژادپرست آمریکایی، بزرگ‌ترین تهدید تروریستی در داخل این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
شیطان اول مردم دنیا رو بدست آمریکائیا نابود میکنه آخر سر هم آمریکائیا رو بدست خود آمریکائیا نابود میکنه و اینجوری دنیا رو به تصرف خودش درمیاره
آخرین اخبار