۱۳ روستای پلدشت به زودی گازدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ روستای پلدشت در آینده نزدیک به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در شورای اداری شهرستان پلدشت اظهار کرد: شرکت گاز بسیجی‌وار و با حرکت جهادی حرکت پروژه‌های گازرسانی خود را پیش می‌برد چنان که اکنون ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به گازدار شدن ۴۴ روستا از ۷۲ روستای پلدشت، افزود: ۱۳ روستای این شهرستان در حال گازرسانی و مراحل پایانی لوله‌گذاری را طی می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه از این ۱۳ روستا، سه روستای محور شوربلاغ شامل شوربلاغ علیا، سفلی و کولوس از ۶۵ درصد پیشرفت برخوردار است، خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه در مجموع ۲۶۰ خانوار با صرف ۳۷ میلیارد ریال به گاز دسترسی پیدا می کند.

شیخی ۱۰ روستای دیگر را شامل محور قارقلوق دانست و گفت: این روستا‌ها شامل جمال کندی، نظرخان، قارقلوق سفلی و علیا، قیرکندی، میرزاکندی، قیقاج، شهرک میلاد، شیبلوی عجم و کرد با مجموع ۱۰۶۶ خانوار است.

وی با بیان اینکه این پروژه در قالب دو پیمان شبکه اصلی و خط توزیع به همراه ۱۴ مورد از صنایع در حال انجام است، افزود: برای پروژه مذکور ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی افزود: شبکه داخلی این ۱۰ روستا با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است.

شیخی در ادامه با اعلام اینکه ۹ روستای محور بورالان در سه فاز مراحل مطالعاتی انجام شده است، اظهار کرد: این روستا‌ها در آینده نزدیک پیمان سپاری خواهد شد.

به گفته وی، از کل روستا‌های پلدشت فقط ۶ روستا بدلیل خانوار پایین و عدم صرفه اقتصادی انجام نشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.