تبرئه کایل ریتنهاوس چشم‌انداز سیاسی را برای بایدن تنگ‌تر می‌کند

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تبرئه نوجوانی که در اعتراضات تبعیض‌نژادی دو نفر را به قتل رسانده بود، فضای سیاسی را برای جو بایدن منفی‌تر خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «کایل ریتنهاوس» نوجوانی که در جریان اعتراضات به تبعیض‌نژادی در آمریکا ۲ نفر را با اسلحه کشت، به تازگی تبرئه شد. اکنون آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد این حکم می‌تواند چشم‌انداز سیاسی را برای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تنگ‌تر از گذشته کند.

پیش از این بایدن به دلیل عدم مدیریت مناسب شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش نرخ تورم با کاهش تعداد طرفداران و رأی‌دهندگان احتمالی در انتخابات بعدی مواجه بود.

اما اکنون بایدن هم از سوی دموکرات‌ها تحت فشار است  و هم از سوی جمهوری‌خواهانی که پرونده کایل ریتنهاوس را دستاوزیری علیه او کردند تا از شکاف ملی برای مسائل مربوط به تبعیض‌نژادی نیز علیه رئیس‌جمهور این کشور بهره‌ببرند، مورد غضب قرار گرفته است.

«کریستوفر بوریک» مدیر موسسه افکار عمومی کالج «مولنبرگ» در پنسیلوانیای آمریکا، درباره پرونده کایل ریتنهاوس گفت: «این مسئله یکی از آخرین چیز‌هایی است که بایدن در حال حاضر که در تلاش برای تصویب لایحه مالیاتی خود است، می‌خواهد درگیر آن شود، این پرونده فضایی نیست که او در حال حاضر بخواهد به اعماق آن وارد شود.»

روز جمعه زمانی که حکم تبرئه این نوجوان آمریکایی از سوی دادگاه مطرح شد، جو بایدن در واکنش به این تصمیم دادگاه، نسبت به آن ادای احترام کرد، اما گفت: «مانند همه از این حکم عصبانی و نگران بودم.»

این مسئله موجب شده که حزب جمهوری‌خواه آمریکا موضوع ریتنهاوس را راهی برای تشدید جنگ‌های فرهنگی در این کشور در نظر بگیرند و علیه دموکرات‌ها از آن بهره ببرند.

دونالد ترامپ از اولین جمهوری‌خواهانی بود که به سرعت پس از اعلام حکم این نوجوان در کنار او ایستاد، او را بسیار شجاع خواند و دموکرات‌ها را متهم کرد که با رفتارشان علیه ریتنهاوس به نفرت‌پراکنی دامن می‌زنند.

همچنین آن‌ها به توییتی از بایدن در جریان انتخابات ۲۰۲۰ استناد کردند که در آن رئیس‌جمهور آمریکا ریتنهاوس را «یک برتری طلب سفید پوست» خوانده بود.

کایل ریتنهاوس اکنون ۱۸ سال دارد، اما در زمان تیراندازی ۱۷ سال داشت و به دادگاه گفت که برای دفاع از خود از اسلحه استفاده کرده است.

تابستان سال گذشته در جریان اعتراضات به برخورد تبعیض‌آمیز و خشونت پلیس با سیاهپوستان و اقلیت‌های نژادی در آمریکا، عده زیادی در «کنوشا» از ایالت ویسکانسین این کشور، به خیابان‌ها آمدند. دولت پیشین آمریکا به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» به دنبال این اعتراضات، نیرو‌های گارد ملی را به کنوشا اعزام کرد.

در جریان این اعتراض‌ها، ریتنهاوس دو نفر به نام‌های «جوزف روزنبام» ۳۶ ساله و «آنتونی هوبر» ۲۶ ساله را به ضرب گلوله کشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار