تظاهرات در پی اعلام قرنطینه سراسری در اتریش+ فیلم

همزمان با افزایش آمار کرونا و اعلام قرنطینه سراسری، هزاران نفر در اتریش به تظاهرات پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، در پی اعلام قرنطینه سراسری در اتریش به منظور مهار رشد سریع موارد ابتلا به این ویروس، هزاران نفر در وین، پایتخت اتریش دست به تظاهرات زدند.

حزب اپوزیسیون راست گرای افراطی «آزادی» در اتریش از طرف‌هایی بود که خواهان این تظاهرات شده و اعلام کرده بود با محدودیت‌های جدید مبارزه می‌کند.

اتریش قرار است قرنطینه‌ای سراسری را از روز دوشنبه هفته جاری اعمال کند. این در حالی است که «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم اتریش نیز گفته است واکسیناسیون از اول فوریه اجباری خواهد شد.

این تظاهرات در اتریش در حالی برگزار شده که معترضان علیه اقدامات محدودیتی ناشی از کرونا در رُم، پایتخت ایتالیا نیز به خیابان‌ها آمدند و قرار است در سوئیس و کرواسی نیز اعتراضاتی برپا شود.

اقدامات محدودیتی در حالی در اتریش برقرار شده است که کشور‌های اروپایی بار دیگر شاهد افزایش شمار مواد ابتلا به کرونا هستند. روسیه امروز (شنبه) نیز برای دومین روز متوالی شاهد رکورد مرگ و میز‌های کرونایی بود؛ به طوری که این کشور از مرگ ۱۲۵۴ نفر ظرف شبانه روز گذشته خبر داد.

همچنین موارد ابتلا به کرونا در جمهوری چک نیز برای دومین بار در این هفته رکورد زد. وزارت بهداشت جمهوری چک اعلام کرد موارد ابتلای روزانه به کرونا در روز جمعه به ۲۲ هزار و ۹۳۶ نفر رسیده که ۵۰۰ عدد بیشتر از رکورد سابقش خود هست که در روز سه شنبه هفته گذشته به ثبت رسیده بود.

این در حالی است که یونان نیز از محدودیت‌های بیشتر مرتبط با کرونا را در روز پنجشنبه خبر داد. فرانسه نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با موج پنجم کروناست و موارد ابتلای روزانه در حال افزایش است؛ به طوری که بیش از ۲۱ هزار مورد جدید در روز جمعه در این کشور گزارش شد.

گفتنی است چند روز پیش نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، کشورش را قربانی موج چهارم کرونا دانست و خواستار اقدامی فوری در این زمینه شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار