رئیس پارلمان لیبی هم نامزد انتخابات شد

رئیس پارلمان لیبی رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی که از افراد نزدیک به خلیفه حفتر، امروز شنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی به کمیسیون انتخابات در شهر بنغازی ارائه کرد.

بر اساس تصاویری که کانال تلویزیونی ویژه انتخابات لیبی Libya Tantakheb به صورت زنده پخش کرد، عقلیه صالح ۷۷ ساله، پس از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی کشورش از همه مردم لیبی خواست به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند.

کمیسیون عالی انتخابات لیبی در وب سایت خود اعلام کرد علاوه بر عقلیه صالح، در مجموع ۲۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرونده خود را به این کمیسیون ارسال کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی که برای ۲۴ دسامبر برنامه ریزی شده است، اولین انتخابات برای تعیین رئیس جمهور از طریق آرای عمومی مستقیم در این کشوری و نتیجه فرآیند سیاسی دشواری است که تحت حمایت سازمان ملل متحد در این کشور به جریان افتاده است. بیش از دو میلیون و هشتصد و سی هزار شهروند لیبیایی از جمعیت تقریبا هفت میلیون نفری این کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی ثبت نام کرده اند.

از نظر جامعه بین المللی، برگزاری انتخابات برای آرام کردن این کشور که دارای بیشترین ذخایر نفت در آفریقا است، امری حیاتی است. یک ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری لیبی‏، انتخابات پارلمانی این کشور برگزار خواهد شد. با این حال با توجه به شرایط امنیتی شکننده لیبی و اختلافات سیاسی بین طرف‌های رقیب بر سر مسائل مختلف از جمله تقویم انتخاباتی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنان قطعی نیست.

صالح در ماه سپتامبر به طور یکجانبه متن مربوط به انتخابات ریاست جمهوری لیبی را که به نظر می‌رسد برای خلیفه حفتر طراحی شده است تصویب کرد. این تصمیم از طرف مقامات مستقر در طرابلس مورد اعتراض قرار گرفت و باعث افزایش شدید تنش‌های موجود در این کشور شد.

روز جمعه تظاهرکنندگان در طرابلس و مصراته، تصویب این قانون و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را که «جنایتکاران جنگی» در آن حضور دارند (اشاره به سیف الاسلام قذافی پسر کوچکتر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی و خلیفه حفتر) محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سیف الاسلام مناسب است واگرازسرنوشت ممری باباش درس بگیره وبه دامن جمهوری اسلامی پناه ببره حکومت موفقی خواهدداشت وگرنه عروسکی بیشترازآلسعود وآل نهیان وآل خلیفه وآل صباح و... نخواهدبوددردست غرب واسراییل
آخرین اخبار