فرانسه خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد

وزیر خارجه فرانسه از ایران خواست مذاکرات وین را از جایی که متوقف شده است، از سر گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجمهوریه، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز (جمعه) در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند، از ایران خواست مذاکرات وین را از جایی که متوقف شده است، از سر گیرد.

وی اعلام کرد: «از ایران می‌خواهیم مذاکرات هسته‌ای وین را از جایی که ماه‌ها پیش متوقف شده، از سر گیرد و تهران و قدرت‌های بزرگ برای تکمیل مذاکرات هسته‌ای با هدف احیای توافق ۲۰۱۵ که آمریکا به صورت یکجانبه از آن خارج شد، آماده شوند.»

لودریان گفت: «اعتقاد من این است که آمریکایی‌ها آماده بازگشت به مذاکرات هسته‌ای از جایی که در ماه ژوئن پایان یافته، هستند. به گونه‌ای که مذاکرات به سرعت پایان یابد.»

وی افزود: «ما از ۹ نوامبر و روز‌های بعد از ان متوجه خواهیم شد که آیا ایران هم خواستار ادامه مذاکرات هست یا خیر. اولین راستی آزمایی که باید انجام دهیم این است که مشخص کنیم که آیا بحث از جایی که در ماه ژوئن با دولت قبلی ایران به حالت تعلیق درآمد ادامه خواهد یافت؟»

روز گذشته نیز، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران به شدت نگران‌کننده است. او همچنین، بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی وسکوت کشورهای اروپایی به خروج یکجانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران، از شورای حکام این نهاد خواست که پیامی شدیداللحن به ایران بفرستند.

ادعاهای این مقام فرانسوی پس از آن مطرح شد که شب گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره مسئله انرژی هسته‌ای ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دوباره این حرف زد
آخرین اخبار