گفتگوی تلفنی اردوغان با رئیس رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با اسحاق هرتزوگ گفت که بهبود روابط آنکارا و تل آویو برای ایجاد ثبات و امنیت در خاورمیانه مهم است!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در گفتگوی تلفنی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بهبود روابط آنکارا و تل آویو برای ایجاد ثبات و امنیت در خاورمیانه مهم است.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه پس از این تماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوغان در تماس تلفنی با همتای صهیونیست خود تاکید کرد که  ادامه تماس‌ها و گفتگو‌ها بین  تل آویو و آنکارا از منافع مشترک دو طرف است.

در ادامه این بیانیه آمده است که اردوغان در این تماس تلفنی بر لزوم اولویت دادن به توسعه روابط رژیم صهیونیستی و فلسطین و آغاز روند صلح میان دو طرف تاکید کرد و بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای برقراری صلح  در منطقه تاکید کرد.

ساعتی پس از این تماس نیز دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد :«بنت در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر همکاری او در آزادی زوج اسرائیلی متهم به جاسوسی در نزدیکی محل اقامات اردوغان در استانبول تشکر کرد».

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این «اولین تماس در نوع خود» بین یک نخست‌وزیر این رژیم و رئیس جمهور ترکیه از سال ۲۰۱۳ است.

این تماس پس از آن صورت گرفته که زوج صهیونیستی که به اتهام رابطه با سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی بازداشت شده بودند، با پادرمیانی امارات آزاد شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
این اردوغان به حق که فرزند خلف اتاتورکِ، اون و این، هر دو در برابر صهیونیستها و غرب دم تکون داده و می دن .
آخرین اخبار