در باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

گفت‌وگو با نویسنده کتابی که رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشتند/ «تنها گریه کن»؛ روایت زندگی مادر شهید معماریان

اکرم اسلامی نویسنده کتاب «تنها گریه کن» گفت: نگارش درباره زندگی مادران شهدا سوژه‌ای است که می‌توان بسیار به آن پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «تنها گریه کن» اثر اکرم اسلامی تقریظ نوشته‌اند. این اثر سال ۱۳۹۹ در انتشارات حماسه یاران برای نخستین بار منتشر شد.

کتاب «تنها گریه کن» ماجرای زندگی «اشرف السادات منتظری» مادر شهید محمد معماریان را روایت می‌کند. این کتاب تلاش می‌کند تصویری کوتاه و مختصر از یک عمر زندگی، ولایت پذیری و فرمانبرداری زنی را نمایش دهد که در تاریخ انقلاب رشد کرد و اثرگذار شد.

اکرم اسلامی نویسنده «تنها گریه کن»، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه نگارش این کتاب بیان کرد: برای انجام مصاحبه های کتاب «تنها گریه کن» یک سال و نیم تا دو سال، با اشرف السادات منتظری معاشرت و گفت‌وگو کردم. پس از پیاده‌سازی مصاحبه‌ها، درباره مطالب مختلف پژوهش کردم و در برخی موارد مصاحبه‌های تکمیلی انجام دادم. مصاحبه‌ها طبقه بندی شدند و کار نگارش کتاب حدود یک سال طول کشید. در برخی موارد هنگام نگارش کتاب به همراه تیم کاری، متوجه می‌شدیم که هنوز به مصاحبه نیاز داریم.

وی ادامه داد: پیش از آغاز کار با « اشرف السادات منتظری » آشنایی نداشتم. چند جلسه با مدیر انتشارات حماسه یاران گفت‌وگو کردم و وی به من پیشنهاد داد، کتابی درباره مادر شهید محمد معماریان به رشته تحریر درآورم. نوشتن درباره زندگی مادران شهدا سوژه‌ای است که می‌توان بسیار به آن پرداخت. یک بار که به دیدار مادر شهید محمد معماریان رفتیم، نوع استقبال وی از ما و فضای صمیمی میان ما باعث شد مشتاق و تشنه بیشتر دانستن درباره وی شویم. رفاقت و صمیمیت میان ما بیشتر شد. 

نویسنده کتاب «تنها گریه کن» با اشاره به کار درباره مادران شهدا اظهار کرد: از آنجا که نوشتن درباره مادران شهدا کار ویژه‌ای بود، فکر نمی‌کردم تا این حد شیرین و دلچسب باشد. بعد از نگارش کتاب درباره زندگی «اشرف السادات منتظری» به صوت ها و مصاحبه های مادران شهدا گوش می‌کردم. در آن زمان متوجه شدم این وادی تا چه میزان وادی بکر و جدیدی است. مادران شهدا آگاهی اجتماعی و دینی فوق‌العاده‌ای دارند؛ با اینکه خیلی از آنها تحصیلات زیادی ندارند. به نظرم اگر فرزندان این مادران به شهادت نمی رسیدند، در حق این مادران اجحاف می شد. عجیب است که تحت تأثیر تربیت این مادران باشی و عاقبت بخیر نشوی.

اسلامی ادامه داد: مادران شهدا ایثار و از خودگذشتگی زیادی کرده‌اند. پژوهش و نگارش در حوزه زندگی مادران شهدا وادی بسیار شیرینی است. کار تیمی روی دو پروژه دیگر در این زمینه را هم آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چرا کمر به نابودی زبان پارسی کردین اخه تقریظ دیگه چه حرفیه میمیری کلمه پارسیشو ادا بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تقریظ یعنی چه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از یه طرف میگن انگلیسی و کلمه اجنبی بکار نبرین از یه جا فقط کلمات عربی رو ب هر شکل ممکن تو کلمون میکنن بابا پارسی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
در دوران طاغوت هم از واژه های عربی استفاده میشد البته از روی کتاب های آندوره می فهمیم واین که خداوند قرآن را هم به زبان عربی نازل کرده اگر معتقد باشیم