اجرای ۳۶۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: ۳۶۰ برنامه همزمان با بزرگداشت هفته بسیج و چهل و دومین سالگرد تاسیس این نهاد در شهرستان کاشان اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان امروز در نشست خبری افزود: برنامه‌های هفته بسیج در کاشان با محوریت شهید بسیجی گمنام «محمد بدیعی» که هفته گذشته پس از ۳۳ سال، شناسایی شد، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیانات امام راحل درباره شجره طیبه بسیج مستضعفین مبنی بر اینکه "امروز حاکم بر سرنوشت ملّت ایران خود مردمند" اظهار داشت: کاشان در مجموع یک هزار و ۸۲۴ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده که از این شمار، ۸۷۰ نفر شهیدان بسیجی هستند که داوطلبانه برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبه‌های حق علیه باطل عزمیت کردند و به شهادت رسیدند.

وی فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج را که این نهاد نماد قدرت مردم است یادآور شد و گفت: بسیج در همه دوره‌ها با رویکرد از مردم، با مردم و برای مردم در جامعه نقش‌آفرینی کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از افتتاح ۳۰ نیروگاه خورشیدی در هفته بزرگداشت بسیج در این شهرستان خبر داد و افزود: شمار این نیروگاه‌ها به ۶۵ واحد خواهد رسید.

وی افتتاح صندوق قرض‌الحسنه خانگی در کاشان را یادآور شد و گفت: طی ۲ سال گذشته تاکنون ۸۰ صندوق قرض‌الحسنه خانگی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان تاسیس شده که تسهیلات بدون سود در اختیار واجدان شرایط قرار می‌دهد.

سرهنگ اکبری، نواختن زنگ بسیج در واحد‌های آموزشی، ویژه برنامه روزانه رادیویی روایت عشق، اعزام کاروان مردمی سفیر جازموریان به همراه با خانواده شهید محمد بدیعی به شهر زهکلوت شهرستان جازموریان استان کرمان محل دفن شهید بدیعی، برگزاری یادواره‌های شهیدان و همایش فرماندهان و امامان جماعت بسیج را دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج در کاشان برشمرد. وی، برگزاری یاواره ۶۷ شهید جهادگر شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، افتتاح کارگاه‌های تولیدی اشتغالزایی خانگی، همایش رزمایش شکوه اقتدار بسیج، رژه موتوری نیرو‌های بسیج یادبود شهید محمد بدیعی، افتتاح پایگاه‌های بسیج و پایگاه بسیج خواهران روستایی، همایش بسیجیان دانشگاه‌های شهرستان کاشان را نیز از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت بسیج در کاشان عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: دیدار فرماندهان پایگاه‌های بسیج با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، افتتاح خانه نخبگان بسیجی، عطرافشانی گلزار شهیدان شهرستان، اجرای رزمایش فرهنگی پایگاه‌های خواهران همراه با ۱۶۰ نشست سبک زندگی و تحکیم خانواده، فراخوانی دسته رزمی پایگاه‌های بسیج در قالب گشت‌های رضویون، یادواره شهدای مسجد صفاری، حضور بسیجیان و حلقه‌های صالحین با عنوان میقات صالحین در نماز‌های جمعه هفتگانه شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان است.

بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نامگذاری شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.