امارات از کره جنوبی سامانه موشکی خریداری می‌کند

امارات عربی متحده تصمیم دارد سامانه دفاع هوایی از کره جنوبی خریداری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، امارات عربی متحده از تصمیم خود برای خرید سامانه دفاع هوایی M-SAM از کره جنوبی خبر داد و اعلام کرد ارزش این قرارداد به سه و نیم میلیارد دلار می‌رسد.

وزارت دفاع امارات اعلام کرد دستیابی به این سامانه دفاع هوایی، بر قدرت و توان پدافند هوایی کشور می‌افزاید.

این وزارتخانه اعلام کرد ارزش این قرارداد به بیش از سه و نیم میلیارد دلار آمریکایی معادل حدود ۱۳ میلیارد درهم می‌رسد.

امارات متحده عربی، یکی از نزدیکترین متحدان واشنگتن در خاورمیانه، مدت‌هاست که علاقمند به خرید هواپیما‌های اف۳۵ آمریکاست. دولت سابق دونالد ترامپ به آن‌ها قول داده بود که درصورت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی این نوع هواپیما را در اختیارشان قرار می‌دهد.

فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات که مدت‌ها با مانع مخالفت صهیونیست‌ها روبرو بود، حال با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن با خطر لغو دائم روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
ای بیچاره های حقیر
Iran (Islamic Republic of)
قنبر
۲۱:۳۷ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
خیلی جالب است بدانید عرب های حوزه خلیج فارس به نام انگلیسی علاقه دارندحتی اگر کیفیت نداشته باشد...دوست دارن نام سامانه ها کلمه انگلیسی داشته باشندM_SAMبه سامانه ای که نام فارسی داشته باشد حتی پرقدرت وباکیفت تر از نام انگلیسی باشدهمانند«۱۵خرداد»علاقه ندارند...این جهت یادآوری سازندگان ایرانی لطفاً چنانچه برای صادرات برنامه ای دارید ازنام انگلیسی استفاده نمایید نام سامانه قدرتمند ۱۵خرداد وسایر سامانهای پر قدرت ایرانی که سامانه کره ای.اسرائیلی.آمریکایی باید به اصطلاح لنگ جلوش بیندازن نام انگلیسی روی آن سامانه ها بگذارید...بله درست است باید پارسی را پاس بداریم...اما چه کنیم نام انگلیسی برند خوب خارجی است که عرب ها از آن استفاده می کنند این همه ثروت ودلارهای نفتی را بابت نام بی کیفیت انگلیسی هزینه می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۰۹ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

من همچنان به خریداری سامسونگ اعتقاد دارم ،
اگر زحمت بکشید ، بزرگ تر باشد بهتر است .
آخرین اخبار