عون: تلاش برای حل مشکل با عربستان و چند کشور دیگر ادامه دارد

رئیس جمهور لبنان از تداوم تلاش مقامات این کشور برای حل مشکلاتی خبر داد که اخیرا در روابط لبنان با عربستان به وجود آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، میشل عون امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد، این تلاش‌ها نشان از علاقه مندی لبنان برای برقراری بهترین روابط با کشور‌های عربی دوست به ویژه عربستان و دیگر کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) است.

در این بیانیه آمده است، میشل عون در استقبال از فوزی کباره، سفیر لبنان در عربستان، میلاد نمّور، سفیر لبنان در بحرین و هادی هاشم، کاردار سفارت لبنان در کویت، از میهمانانش آخرین تحولات مربوط به روابط لبنان با این سه کشور را جویا شد و میهمانان نیز شرایط را برای رئیس جمهور توضیح دادند.

میشل عون موضوع روابط لبنان با عربستان سعودی، بحرین و کویت و چگونگی حل و فصل آن را با سفرای لبنان در این کشور‌ها بررسی کرد.

قابل ذکر است که پس از انتشار یک مصاحبه تلویزیونی با جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان، بحران دیپلماتیک بین لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس آغاز شد. قرداحی در مصاحبه خود اظهار کرده بود که گروه انصارالله یمن در حال دفاع از خود در این کشور است و ائتلاف سعودی این جنگ را آغاز کرده است.

پس از آن عربستان، سفیر خود در بیروت را فراخواند و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. پس از عربستان، کویت، بحرین و امارات نیز در این تصمیم به آن‌ها پیوستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار