تاکید روسای جمهور چین و لبنان بر ارتقای روابط دوجانبه

شی جین پینگ و میشل عون در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، بر ارتقای روابط تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، شی جین پینگ روز سه شنبه در پیام تبریک خود گفت، از زمانیکه چین و لبنان روابط دیپلماتیک برقرار کرده اند، روابط دوجانبه آن‌ها همواره ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه دو کشور همیشه در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری‌های عمیقی داشته و در موضوعات مرتبط با منافع طرف مقابل از هم حمایت کرده اند، تاکید کرد، روابط چین و لبنان به نمونه‌ای مثال زدنی برای روابط مبتنی بر برابری و منافع دوجانبه میان کشور‌هایی که از لحاظ وسعت با یکدیگر تفاوت دارند، تبدیل شده است.

رئیس جمهور چین تصریح کرد: برای توسعه روابط چین و لبنان اهمیت زیادی قائل است و آمادگی دارد با همکاری همتای لبنانی خود پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را به فرصتی برای تحکیم اعتماد متقابل سیاسی، تعمیق همکاری‌های عملی و ارتقای روابط دوستانه چین و لبنان تا بالاترین سطح تبدیل کنند.

وی افزود: چین به کمک به لبنان و حمایت از این کشور در زمینه مبارزه با همه گیری کرونا، توسعه اقتصادی خود و ارتقای رفاه مردم این کشور ادامه خواهد داد.

میشل عون نیز گفت: در ۵۰ سال گذشته این دو کشور در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر داشته اند.

رئیس جمهور لبنان ضمن قدردانی از چین برای حمایت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی لبنان و کمک به این کشور در زمینه مبارزه با کرونا، اعلام کرد لبنان روابط خود با چین را گرامی می‌دارد، برای دستاورد‌های چین ارزش زیادی قائل است و خواهان تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه به منظور تامین منافع مردم دو کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار