نامزد شدن پسر معمر قذافی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی

«سیف الاسلام قذافی» پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار آرتی عربی در لیبی در این باره گزارش داد: سیف الاسلام قذافی، فرزند معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری لیبی را که قرار است دسامبر آینده برگزار شود، رسما اعلام کرد.

براساس این گزارش، قذافی با حضور در شهر «سبها» کاندیداتوری برای انتخابات را اعلام کرده است.

پیش از این پایگاه «اخبار لیبیا» به نقل از خبرگزاری «نووا» ایتالیا نوشته بود که سیف الاسلام قذافی به زودی یک کنفرانس مطبوعاتی درباره انتخابات برگزار خواهد کرد و پیش بینی می‌شود که این کنفرانس در یکی از کشور‌های همسایه لیبی برگزار شود و وی در آن حمایت خود از یکی از کاندیدا‌های انتخابات را اعلام کند.

پیش از این خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی از احتمال تعویق سه ماهه انتخابات ۲۴ دسامبر این کشور خبر داد و اعلام کرد که شورای عالی در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما مانع برگزاری آن نخواهد شد.

المشری همچنین تاکید کرد که شورای عالی دولت لیبی برای ممانعت از برگزاری انتخابات به زور و قدرت متوسل نخواهد شد، اما خواهان تحریم آن است. اگر نسبت مشارکت در شماری از مراکز انتخاباتی صفر باشد این امر آن را از لحاظ قانونی باطل می‌کند

از سوی دیگر، پارلمان عربی ضمن هشدار نسبت به خطرات پیامد‌های به تعویق انداختن انتخابات، از تمامی طرف‌های لیبیایی خواست به جدول زمانی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پایبند باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار