مشارکت ۱۲۲ هزار دانش آموز در انتخابات شورای دانش آموزی

۱۲۲ هزار و ۲۵۴ دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در انتخابات شورا‌های دانش آموزی استان شرکت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  از بیرجند، جعفری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان صبح امروز در مراسم انتخابات شورا‌های دانش آموزی استان که در دبیرستان شهید سیدمصطفی خمینی شهر خوسف برگزار شد، گفت: امسال انتخابات شورا‌های دانش آموزی در ۲ هزار و ۶۰۰ آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم استان به صورت همزمان و همگام با سراسر کشور برگزار شد.

او افزود: در انتخابات امسال ۳۶ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی نامزد شرکت در انتخابات شورای دانش آموزی شدند که از این تعداد ۱۲ هزار دانش آموزی که موفق به کسب رأی اعتماد دوستان و هم کلاسی‌های خود شده باشند، به عضویت شورای دانش آموزی در می‌آیند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در حال حاضر ۲ دانش آموز دختر و پسر، به عنوان منتخبان شورا‌های دانش آموزی مدارس استان، در مجلس شورای دانش آموزی کشور حضور دارند.

به گفته جعفری ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان برای حضور موثر در اجتماع، توسعه قدرت تصمیم سازی، ایجاد بستر مناسب برای تعامل فکر و اندیشه و نظرات دانش آموزان با مسئولان درفرآیند تعلیم و تربیت و توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی اعم از آموزشی، تربیتی و پرورشی از طریق شورای دانش آموزی از دیگر اهداف برگزاری این انتخابات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.