از مضرات دارو‌های کاهش وزن چه می‌دانید؟

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در مورد مصرف دارو‌ها برای کاهش وزن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حانیه قانعی کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: مصرف دارو‌های تقلبی برای کاهش وزن، سبب مشکلات کبدی، ریزش مو، فشار خون، چربی خون، عوارض ترک اعتیاد و در برخی موارد منجر به بروز سرطان‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه افسردگی و خودکشی از نتایج مصرف دارو‌های غیر مجاز لاغری است، افزود: اکثر مکمل‌های قاچاق، تقلبی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند و عوارض جانبی استفاده از این مکمل‌ها زیاد است.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ادامه داد: تنها مکان مجاز قانونی برای خرید دارو‌های مکمل ها، فقط داروخانه است؛ چراکه در صورت بروز هر نوع مشکل، موضوع به طور قانونی قابل پیگیری است.

قانعی تصریح کرد: بسیاری از دارو‌های لاغری که از طریق آرایشگاه‌های زنانه، عطاری ها، باشگاه‌های ورزشی و نیز تبلیغات ماهواره‌ای و اینترنتی معرفی می‌شوند، حاوی مواد مخدر هستند و سبب اعتیاد مصرف کنندگان می‌شود.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در هنگام خرید لوازم آرایشی_ بهداشتی باید دقت کنید که کالا‌های داخلی، دارای پروانه ساخت معتبر و کالا‌های خارجی، دارای برچسب کنترل اصالت و سلامت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.

قانعی افزود: از خرید مواد آرایشی و بهداشتی از دست فروشان خودداری کرده و سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها تهیه کنید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار