بسته خبری «آژیر» ۱۸ آبان ۱۴۰۰؛

توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در شرق تهران/ تخریب خودروی شهروندان شرق تهران به دلیل جنون شرور سابقه دار

در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات سرقت میلیاردی تلفن‌های همراه توسط کارمندان شرکت تجاری تا تلکه کردن مردم با ایجاد تصادف‌های صوری مطلع خواهید شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

توقیف موتورسیکلت‌های قاچاق در شرق تهران

سرهنگ مهدی تاجیک رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری ۳ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق توسط مالکان ساختمانی در محدوده خیابان جانبازان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران این پلیس با رصد‌های اطلاعاتی و هماهنگی قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۳ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر شد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی موتورسیکلت‌ها توقیف و تحویل سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان شد.

به گفته سرهنگ تاجیک کارشناسان ارزش مالی موتورسیکلت‌ها را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند و متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری سارق لاستیک در میدان قیام

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: ساعت ۱۴ هشتم آبان ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان شوش غربی به فردی که در مسیر خطوط ویژه با حالت اضطراب بود مواجه می‌شوند که فرد مذکور اعلام می‌کند راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس لحظه‌ای قبل از مغازه وی تعداد ۳ حلقه لاستیک سرقت کرده و به سمت میدان قیام متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شده و تعقیب خودروی متهم رفته و با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیرآژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو دستور توقف می‌دهند، ولی متهم پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز وارد خیابان‌های فرعی خیام شمالی شده و به عمد به خودروی پلیس خسارت وارد می‌کند.

سرهنگ یوسفوند عنوان کرد: خودروی پژو پارس به علت سرعت زیاد به چندین دستگاه خودروی عبوری نیز ایجاد خسارت می‌کند، که ماموران برای جلوگیری از خسارت بیشتر چند تیر هوایی شلیک و در نهایت موفق شدند، متهم را دستگیر کنند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران گفت: طی بررسی‌های انجام شده اموال سرقتی کشف و مشخص شد راننده خودرو دارای سوابق متعدد است، متهم به همراه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره بیستم پلیس آگاهی شد.

تخریب خودروی شهروندان شرق تهران به دلیل جنون شرور سابقه دار

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: در اوایل هفته جاری ماموران پایگاه چهارم پلس امینت عمومی پایتخت، حین گشت زنی در محله تهرنپارس متوجه فردی شدند که با در دست داشتن یک قبضه سلاح سرد با عربده کشی خودرو‌های در حال عبور و اطراف خود را تخریب می‌کرد.

وی افزود: ماموران با مشاهده این موضوع بلافاصله برای دستگیری وی وارد عمل شده که متهم با مشاهده ماموران با خودروی شخصی از محل متواری که عملیات تعقیب متهم آغاز و متهم در همین حین با ۲ دستگاه خودروی دیگر نیز برخورد کی کند، ولی سرانجام با هوشیاری ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت و پس از یک عملیات ضربتی متهم دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه متهم از شرور سابقه دار بوده و دارای چندین فقره سرقت درگیری و... است، تاکید کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

سرقت میلیاردی تلفن‌های همراه توسط کارمندان شرکت تجاری

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی اظهار کرد: اواسط مهر ماه امسال نماینده یک شرکت تجاری از خروج تعداد فراوانی تلفن همراه از انبار شرکت بدون مجوز‌های لازم شکایت کرد.

وی افزود: بررسی‌های پلیسی نشان از این داشت که متهم یا متهمان با ساخت فاکتور و حواله‌های جعلی این اموال را از انبار شرکت خارج کرده اند و در بازار فروخته اند. در تحقیقات پیچیده پلیسی جاعل این اسناد شناسایی و مشخص ۲ نفر از کارمندان این شرکت با همکاری یکدیگر این رسید‌های جعلی را طراحی کرده اند.

این مقام انتظامی در خصوص کشف اموال سرقتی و خسارت وارده به شرکت گفت: متهمان با فروش اموال سرقتی تعدادی املاک به نام خود خریده اند و کارشناسان ارزش ریالی خسارت وارده به شرکت را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

به گفته سرهنگ دالوند متهمان با دستور قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته اند.

تلکه کردن مردم با ایجاد تصادف‌های صوری

سرهنگ محمدباقر قدم زاده سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی دریافت پرونده‌ای مبنی بر ایجاد تصادف‌های ساختگی در سطح شهر و گرفتن خسارت از شهروندان، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و ماموران کلانتری جامی متهم را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از خرید یک دستگاه خودروی ۲۰۶ اقدام به پرسه زنی در معابر می‌کرد، پس از شناسایی سوژه‌های خود تصادف‌های ساختگی را اجرا کرده و از شهروندان خسارت دریافت می‌کرد.

سرهنگ قدم زاده تصریح کرد: متهم در هر صحنه تصادف دروغین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان از شهروندان تلکه می‌کرده است و تاکنون ۱۳ فقره پرونده در این باره برای متهم تشکیل شده است.

کیف قاپی که به کاهدون زد/ زورگیری نوجوان ۱۸ ساله با قمه در محله یوسف آباد

سرهنگ حسین مافی رئیس کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد با اشاره به دستگیری کیف قاپ سابقه دار در محله یوسف آباد، اظهار کرد: یکی از سارقان سابقه دار در حوزه کیف قاپی به همراه همدستش در خیابان‌های محله یوسف آباد اقدام به کیف قاپی از یک خانم کرده و پس از بررسی محتویات این کیف متوجه می‌شود که فقط مدارک هویتی و مقدار کمی پول نقد در کیف وجود دارد.

وی افزود: متهم با صاحب کیف تماس گرفته و با بیان اینکه کیف شما را پیدا کردم؛ از وی درخواست دریافت شیرینی یک میلیون تومانی کرده که در این بین مالباخته با مراجعه به کلانتری موضوع را با ما در میان گذاشت و اعلام کرد که فردی با وی تماس گرفته است و در ادامه با ایجاد یک قرار صوری، ماموران کلانتری به همراه مالباخته به محل قرار رفتند و در آن زمان مشخص شد که فرد مذکور همان کیف قاپ پرونده است.

سرهنگ مافی تصریح کرد: متهم دارای سابقه سرقت لوازم داخل خودرو است و در صدد این هستیم تا همدست متواری او را هم دستگیر کنیم.

وی با اشاره به پرونده دیگری که در آن، دو نوجوان ۱۸ ساله با سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند، گفت: این دو نوجوان از کارگران شهرداری اقدام به زورگیری می‌کردند و با شکایت شاکیان، پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شدند.

به گفته رئیس کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد، متهمان دارای سوابق سرقت و زورگیری هستند.

دستگیری سارق بنز سوار در شمال تهران/ توقیف خودروی لاکچری در اندرزگو

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه برخی جوانان با خودرو‌ها و یا موتورسیکلت‌های تندرو در سطح شهر و بزگراه‌ها با دست کاری اگزوز‌های وسایل نقلیه خود اقدام به انجام رانندگی غیرمتعارف و به اصطلاح دور دور کرده و آسایش را از دیگر شهروندان سلب می‌کنند.

وی افزود: در این باره برخورد با هنجارشکنان را در دستور کار خود قرار دادیم و طرح‌های مختلفی را با همکاری پلیس امنیت عمومی تهران اجرا می‌کنیم.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان توقیف یک دستگاه خودروی لاکچری در خیابان اندرزگو که در ساعات شبانه در حال دور دور، خودنمایی و همچنین ایجاد مزاحمت برای شهروندان بود توقیف شد، تصریح کرد: پس از تماس شهروندان با پلیس ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش به خیابان اندرزگو رفته و خودروی مذکور را شناسایی کردند و در ادامه به دلیل شکایت شهروندان این خودرو توقیف شد.

وی از دستگیری سارقانی که با خودروی بنز اقدام به سرقت از منازل شهروندان می‌کردند، گفت: ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش حین گشت زنی در خیابان‌های این محله با یک دستگاه خودروی بنز سفید رنگ مواجه شدند که به آن مشکوک شده و در ادامه پلاک این خودرو را از مرکز پیام استعلام کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: پس از دریافت استعلام، مشخص شد که پلاک خودروی مذکور سرقتی است و در اصل متعلق به آن خودرو نیست که در ادامه ماموران با دستور ایست به راننده این خودرو را متوقف کردند و پس از بررسی‌های مشخص شد که سرنشینان آن از سارقان سابقه دار منازل شهروندان هستند.

وی افزود: برخی از سارقان با خودرو‌های خاص اقدام به تردد در سطح شهر می‌کنند و برای اینکه جلب توجه نکنند اقدام به انجام این کار می‌کنند و تحت پوشش‌های خاص اقدام به رد گم کنی می‌کنند تا در هویت اصلیشان برای عموم مشخص نشود.


بیشتر بخوانید

کشف سلاح شکاری غیرمجاز در میدان گمرک/ عروس و پدر شوهر شیاد دستگیر شدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
پلیسا باید به هواگرد مجهز بشن و با هواگرد فراریا رو تعقیب کنن چون اینا موقع فرار هیچی حالیشون نیست و میزنن به مردم
آخرین اخبار