دیدار نماینده برجامی ایران با مقام‌های فرانسه و انگلیس

برخی منابع دیپلماتیک و خبری از دیدار علی باقری کنی با مقام‌های فرانسوی و انگلیسی در راستای مذاکرات احیای برجام خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع دیپلماتیک از فرانسه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه‌ شنبه دیداری با مقام‌های فرانسوی در راستای مذاکرات احیای برجام خواهد داشت.

بنابر اعلام این منبع دیپلماتیک این دیدار نماینده کشورمان هم راستا با دور هفتم مذاکرات برجامی خواهد بود که قرار است در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) در وین برگزار شود.

در جریان این سفر نماینده ایران نشستی با «فیلیپ اررا» نماینده تیم فرانسوی حاضر در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران خواهد داشت.

«پاتریک وینتور» خبرنگار روزنامه گاردین نیز در پیامی توییتری نوشت: «علی باقری کنی در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) با مقام‌هایی از وزارت خارجه انگلیس دیدار خواهد داشت. وزارت خارجه انگلیس از ایران خواسته تا هر چه سریعتر به میز مذاکره بازگشته و تعهد به قرارداد را اجرایی کند.»!

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، هفته گذشته، علی باقری کنی تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) از سوی ۵ نماینده دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با تهران امضا شد، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) از این توافق خارج شد. «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا بار‌ها ادعا کرده که آمادگی برای احیای آن را دارد.

پس از اعلام تاریخ دور هفتم مذاکرات از سوی کشورمان، وزارت خارجه آمریکا از آن استقبال و اعلام کرد که این کشور در مذاکرات هسته‌ای پایان نوامبر شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اول از همه باید روی یه فرمول دقیق بین افزایش تحریما و افزایش غنی سازی توافق بشه تا هیشکدوم نتونن زیر توافقات احتمالی بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سیاست برجامی دولت جدید مثل دولت قبله البته سیاست درستی هم هست انشالله توافق حاصل بشه چون رو قشر کارگر و ضعیف خیلی فشاره
آخرین اخبار