کرملین از تماس تلفنی پوتین با رئیس سیا خبر داد

کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین با رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در خصوص موضوعات مختلف تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، کرملین (کاخ ریاست‌جمهوری روسیه) امروز دوشنبه اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به صورت تلفنی درخصوص برخی مسائل دوجانبه و اساسی گفتگو کرده است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درخصوص صحت تماس پوتین و برنز گفت: این گفتگو پیشتر انجام شده است و درخصوص روابط دوجانبه، وضعیت بحرانی در امور دیپلماتیک و تبادل نظر در مورد مناقشات منطقه‌ای بوده است.

شایان ذکر هفته گذشته برنز به مسکو سفر کرده و در آنجا با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه و سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی این کشور دیدار و گفتگو کرد. بعد از این دیدار‌ها شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد دو طرف بر تلاش خود برای بهبود روابط بین دو کشور تاکید کردند.

روز گذشته نیز «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواست تا گام‌های عملی ویژه‌ای را برای عادی‌سازی روابط دوجانبه با روسیه بردارد. او اعلام کرد اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند به سمت آینده‌ای عادی برای روابط دوجانبه مسکو_واشنگتن حرکت کنند، باید گام‌های عملی برای رهایی از وضعیتی که خود آن‌ها را به بن‌بست رسانده‌اند، بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار