سی‌ان‌ان: دلیل سفر رئیس سیا به مسکو هشدار به روسیه درباره اوکراین بود

سی‌ان‌ان مدعی شد رئیس سیا به مسکو سفر کرد تا به روسیه درباره افزایش نیرو‌هایش در مرز اوکراین هشدار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سی‌ان‌ان ادعا کرد سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مسکو  به این دلیل بوده تا به روسیه درباره افزایش نیروهایش در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین هشدار دهد.

این شبکه تلویزیونی می‌گوید: ویلیام برنز، رئیس سیا در دیدار رسمی دو روزه خود با مقامات روسیه، بار دیگر مسکو را به استفاده از صادرات گاز خود به عنوان یک اهرم فشار علیه دیگر کشورها متهم کرد.

سی ان ان به نقل از منابع خود گزارش داد: رئیس سیا از مسکو بازدید کرد تا به روسیه اطلاع دهد که آمریکا از نزدیک بر افزایش  نیرو‌های روس در مرز اوکراین نظارت دارد و به دنبال دریافتن انگیزه مسکو  از این لشکرکشی است. رئیس سازمان سیا در جلسات خود در مسکو سعی کرد روسیه را درباره هرگونه طرح تهاجمی برحذر دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز پیشتر در یک نشست خبری گفت: ما به ردیابی و نظارت بر فعالیت‌های نظامی غیرعادی روسیه در نزدیکی اوکراین و  مشورت با متحدان و شرکا در این زمینه ادامه می‌دهیم و هرگونه اقدام خصمانه روسیه باعث نگرانی شدید آمریکا خواهد شد. کربی از بیان اینکه پنتاگون بر چه فعالیت‌هایی نظارت می‌کند خودداری کرد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد سفر ویلیام برنز، مدیر سیا به مسکو نشان دهنده یک رویداد مثبت در روابط بین دو کشور است و گزارش‌های مربوط به تجهیزات نظامی روسیه در «نزدیک مرز‌های اوکراین» را به عنوان «اخبار جعلی بیهوده» توصیف کرد و جابجایی تجهیزات و نیرو‌های نظامی روسیه در داخل کشور صرفا یک موضوع داخلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
به آمریکا چه ربطی داره که از بیست هزار کیلومتر اونورتر میاد تو مسائل منطقه بالکان دخالت میکنه
آخرین اخبار