سردرگمی بیماران در داروخانه های هرمزگان

حذف دفترچه باعث سردرگمی بیماران بیمه تکمیلی در داروخانه های هرمزگان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،بعد از حدف دفترچه کاغذی و الکترونیکی نسخه ها مشکلاتی  برای  بیمه  شدگان تکمیلی به ویژه  در دربافت هزینه های دارو  به همراه داشته است.

طی تماس چند شهروند بندرعباسی با باشگاه خبرنگاران در خصوص این مشکل اینگونه عنوان کرده اند که داروخانه ها رسید نسخه دارو را به بیماران تحویل نمی دهند.

یکی از شهروندان گفت: برای دریافت هزینه های بیمه تکمیلی باید اصل نسخه پزشک به بیمه ها تحویل داده شود این در حالیست که در هنگام دریافت دارو این نسخه ها نزد داروخانه ها می ماند.

این مشکل در حالیست که پس از  حذف دفترچه ها،داروخانه ها باید بر اساس نسخه الکترونیکی پزشکان این دارو ها را به بیمار تحویل دهند.

نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه گفت:این مشکل به علت ضعف سامانه های ارتباطی و نبود زیرساخت های لازم ایجاد شده است.

نوروزیان افزود:ریشه مشکل در مطب های پزشکی است که به علت شلوغی و کمبود وقت امکان وارد کردن نسخه الکترونیکی زمان بر شده است و گاهی هم قطع ارتباط و کندی سامانه باعث مشکلاتی برای بیماران شده است.

به گفته این مسئول باید زیرساخت های الکترونیکی حذف دفترچه بطور کامل فراهم شود.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دست شما درد نکند این مشکل را پیگیری کردید. داروخانه های مرکز شهر بندرعباس آنقدر شلوغ هستند کهامکان وارد کردن الکترونیکی نسخه ها را ندارند خیلی زمان می برد صدای مردم هم در می یاد حداقل یک کپی به بیماارن بدهند و یا پزشک محترم دو نسخه به بیمار بدهد.