کتائب حزب‌الله عراق و الحشدالشعبی حمله به معترضان را محکوم کردند

کتائب حزب‌الله و سازمان بسیج مردمی عراق با صدور بیانیه‌هایی جداگانه دستور شلیک به معترضان در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، کتائب حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای درپی درگیری در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات در عراق، از جنایات الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور انتقاد کرد.

در بیانیه کتائب حزب‌الله عراق آمده است: «صدور دستور تیراندازی به مردم بی‌دفاع و ریختن خون آن‌ها نشان از جنایتکار بودن الکاظمی دارد. آنچه در صحنه تظاهرات مسالمت‌آمیز روی داد، اعترضات را افزایش می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «رفتار جنایتکارانه الکاظمی در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم، ایجاب می‌کند تا همه نیرو‌های ملی موضعی میهن‌پرستانه اتخاذ کنند و کشور را در برابر ابزار جنایتکارانه محور عبری-عربی در عراق حفظ کند.»

کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه خود با اشاره به این‌که این حزب هیچ جهت‌گیری سیاسی ندارد، گفت: «کتائب حزب‌الله طرفدار حزب سیاسی خاصی نیست. خواست ما بازگرداندن آرامش به عراق و مردمش و جلوگیری از تشکیل دولت غیرقانونی در کشور است.»

الحشدالشعبی، بسیج مردمی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف درباره حوادث اخیر نوشت از هرگونه سوءاستفاده برخی گروه‌های سياسی از عنوان الحشدالشعبی مخالفت می‌کند و بر تظاهرات مسالمت‌آمیز تأکید نمود.

این گروه همچنین از نیروهای امنیتی عراق خواست تا از خشونت خودداری کنند. و از مسئولین حوادث امروز خواستار شد تا پاسخگو باشند.

قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله به این اعتراضات، درباره تلاش احزاب مرتبط با سازمان‌های اطلاعاتی که قصد بمباران منطقه سبز و مقصر دانستن جناح‌های مقاومت را دارند، هشدار داد.

منابع خبری امروز (جمعه) از وقوع درگیری میان نیرو‌های امنیتی و گروهی از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در بغداد خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق در این باره اعلام کرد: حوادث بغداد ۱۲۵ مجروح ازجمله ۲۷ غیرنظامی داشته است.

همچنین کانال خبری صابرین نیوز از کشته شدن ۴ نفر در این اعتراضات خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار