درگیری در تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات در عراق

منابع خبری از وقوع درگیری میان نیرو‌های امنیتی و گروهی از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی در بغداد خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از درگیری میان نیرو‌های امنیتی و گروهی معترض در تظاهرات امروز (جمعه) در «بغداد» پایتخت عراق خبر داد.

این گروه، معترض به نتایج انتخابات پارلمانی در عراق هستند و امروز در تظاهرات بغداد حضور داشتند.

ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند که نیرو‌های امنیتی عراق در منطقه سبز بغداد مستقر شدند تا با هرگونه مخالفت از سوی معترضان مقابله کنند. این افراد به نتایج انتخابات عراق معترض هستند و می‌گویند کرسی پارلمانی کمی به آن‌ها اختصاص یافته است.

وزارت بهداشت عراق در این باره اعلام کرد: حوادث بغداد ۱۲۵ مجروح  از جمله ۲۷ غیرنظامی داشته است.

شب گذشته نیز قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق با تأکید بر اینکه نتایج انتخابات پارلمانی این کشور از سوی این جنبش مردود است و شرکت‌کنندگان در انتخابات نیز نتایج آن را قبول ندارند، اعلام کرد: «اسناد تقلب در انتخابات را به دادگاه فدرال ارائه می‌کنیم. دلایل قطعی که در اختیار داریم را با برخی از قوا به اشتراک گذاشتیم.»

کمیسیون انتخابات عراق پیشتر اعلام کرده بود نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در دسترس همه افراد در وبگاه خبری این کمیسیون قرار دارد. این کمیسیون میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ درصد اعلام کرد. همچنین بر اساس بیانیه این کمیسیون بیش از ۹/۶ میلیون نفر در انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر در عراق رای خود را به صندوق ریختند.

بر اساس نتایج انتخابات، جریان صدر با ۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی در صدر برگزیدگان قرار گرفته است. حزب پیشرفت به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان پیشین (سنی مذهب) ۳۸ کرسی به دست آورد. در جایگاه سوم نیز ائتلاف دولت القانون به رهبری نوری المالکی با ۳۴ کرسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار