سخنگوی نجباء: پس گرفتن نفتکش از سوی ایران عزت اسلام را به رخ کشید

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق در پیامی توئیتری اعلام کرد: پس‌ گرفتن نفتکش از چنگ دزدان آمریکایی عزت اسلام را به رخ کشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نصر الشمری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در پیامی توئیتری باز پس‌گیری کشتی حامل نفت ایران از چنگ دزدان آمریکایی را اقدامی افتخارآمیز و غرورانگیز توصیف کرد که به عالی‌ترین شکل، عزت اسلام و مسلمین را به رخ کشید.

مهندس نصر الشمری با تمجید از اقتدار جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این رویکرد شجاعانه، شیوه مناسبی برای مهار رفتارهای تجاوزکارانه آمریکایی است؛ بربریتی که هنجارهای بین‌المللی را تهدید می‌کند و به‌ مثابه بی‌احترامی به حاکمیت کشورهای منطقه است.

او در پایان از همه آزادگان جهان به‌ ویژه ملت‌های مسلمان منطقه دعوت کرد که در صورت تجاوز هر نیروی بیگانه به حاکمیت و استقلال کشورشان، شیوه‌ای مشابه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار دهند.

روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در شکست عملیات سرقت دریایی نفت ایران از سوی نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد تصاویر شفاف، گویا و غیر قابل انکار است.

همچنین پس از انتشار این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه الجزیره خبر توقیف نفتکش از سوی نیرو‌های کشورمان را تأیید کرد.

پنتاگون گفت: ایران کنترل یک نفتکش در آب‌های خلیج (فارس) را هفته گذشته و در حالی که نیروی دریایی ما اوضاع را تحت رصد داشت، به دست گرفت. نیرو‌های ایران کنترل نفتکش «SOTHYS» را در خلال عملیاتی هماهنگ با قایق‌های سریع به دست گرفتند.

پنتاگون مدعی شد این اقدام در آب‌های بین المللی صورت گرفت و این نفتکش به سوی آب‌های ایران هدایت شد. وزارت دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد: قایق‌های تندرو و نیز بالگرد‌ها در این عملیات مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خدایا تورا به خاطر تمام نعمت هایت شاکریم از جمله اقتداری که اکنون پس از هزاران سال است که می توانیم از داشته های خود دفاع کنیم ، از نیرو های نظامی غرور افرین ، از درک غرور افرینان ، از درک شهادت ، از درک صحیح سایر ملل در مورد عزت ایران . شکرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر که من در زمان قاجار و پهلوی و مغول و اسکندر و در کشور های حقیر ی که بند های نافشان به دست مستکبران جهان خوار بریده می شود.
آخرین اخبار