آمریکا مجوز خروج کارکنانش از اتیوپی را صادر کرد

در پی بالا گرفتن تنش‌ها در اتیوپی، آمریکا اجازه خروج کارکنانش از این کشور آفریقایی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت آمریکا در آدیس آبابا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که بخشی از کارکنان این دولت و خانواده هایشان می‌توانند به صورت داوطلبانه اتیوپی را ترک کنند.

سفارت آمریکا در اتیوپی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت خارجه، اجازه خروج داوطلبانه کارمندان آمریکا و اعضای خانواده شان از اتیوپی را به دلیل درگیری مسلحانه، ناآرامی‌های داخلی و کمبود احتمالی آذوقه صادر کرد».

سفارت آمریکا به شهروندان کشورش پیشنهاد کرد که از کشور خارج شوند، زیرا ناآرامی‌های داخلی و خشونت‌های قومی ممکن است بدون اعلام قبلی رخ دهد.

سفارت آمریکا خاطرنشان کرد که آن دسته از شهروندان آمریکایی که قصد اقامت دارند باید اطمینان حاصل کنند که در صورت نیاز به سرپناه، مواد لازم را در اختیار دارند. تشدید درگیری‌ها محتمل است. درگیری‌ها اگر ادامه یابد ممکن است باعث کمبود زنجیره تامین، قطع ارتباطات و اختلال در سفر شود.

سفارت آمریکا در اتیوپی پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خواستار آمادگی شهروندان ساکن اتیوپی برای خروج از این کشور شده بود. در بیانیه قبلی سفارت آمریکا آمده بود: «ما پیشنهاد می‌کنیم شهروندان ما در اتیوپی مقدمات خروج خود از این کشور را فراهم آورند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار