پوتین: تا سال ۲۰۲۲ به موشک هایپرسونیک مجهز می‌شویم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در بخشی از تلاش مسکو برای رقابت با آمریکا نیروی دریایی این کشور به موشک‌های هایپرسونیک تا سال آینده میلادی تجهیز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، از تحویل تجهیزات هایپرسونیک زیکرون تا سال آینده میلادی به نیروی دریایی این کشور خبر داد.

تحویل این تجهیزات به نیروی دریایی روسیه، بخشی از تلاش مسکو برای رقابت با آمریکا است تا به تجهیزاتی جدید از تسلیحات دوربعدی مجهز شود.

ماه گذشته دولت روسیه اعلام کرده بود که یک زیردریایی، موشک کروز هایپرسونیک به نام «زیکرون» را برای اولین بار شلیک کرده است.

اکنون پوتین امروز در یک مصاحبه تلویزیونی در این باره گفت: «اکنون توسعه و اجرای فناوری‌های لازم برای ایجاد سیستم‌های تسلیحاتی مافوق صوت (هایپرسونیک)، لیزر‌های پرقدرت و سیستم‌های رباتیک، جدید بسیار مهم است. این تجهیزات می‌توانند مقابله مؤثری با تهدید‌های نظامی داشته باشند؛ بنابراین این تسلیحات امنیت کشورما را بالا خواهند برد.»

او در ادامه افزود: «در آزمایش ماه گذشته ما، موشک به اهداف زمینی و دریایی با موفقیت برخورد کرد.»

به اعتقاد برخی کارشناسان غربی «قدرت مانور، سرعت و برخی قابلیت‌های دیگر موشک‌های هایپرسونیک» رصد آن‌ها را دشوار می‌کند.

چین و روسیه دو کشوری هستند که به تازگی این تجهیزات را آزمایش کرده و موجب وحشت آمریکا شده‌اند. به طور مثال، یک مقام ارشد کنترل تسلیحات آمریکا ماه گذشته اعلام کرد این کشور نگران تکنولوژی موشک هایپرسونیک و استفاده احتمالی از آن توسط چین و روسیه است.

این مقام آمریکایی دلیل خود را اینگونه اعلام کرد که ردیابی چنین سلاح‌هایی به خاطر سرعت بسیار بالا مشکل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار