ابتلای شهردار لس‌آنجلس به کرونا

منابع خبری از مثبت شدن پاسخ تست کرونای شهردار لس‌آنجلس آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «اریک گارستی» شهردار لس‌آنجلس، که به تازگی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل شرکت کرده بود، به کرونا مبتلا شد.

یک مقام از شهرداری لس‌آنجلس در این باره گفت: «شهردار که دوز‌های واکسن خود را کامل دریافت کرده است اکنون در اتاق هتل خود را قرنطینه کرده است.»

گارستی اکنون برای شرکت در کنفرانس آب‌وهوایی در اسکاتلند (COP26) در گلاسکو به سر می‌برد. پیشتر از این شهردار لس‌آنجلس در میان جمعیت دیده می‌شد و با اغلب شرکت‌کنندگان در این کنفرانس نیز عکس دارد.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیر بودن این بیماری را تأیید کرد.

تاکنون آمریکا بالاترین میزان ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است، همچنین ماه پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور نوشت: «کرونا به میزان آنفلوانزای اسپانیایی که در صد سال پیش روی داد، از آمریکایی‌ها قربانی گرفته است.»

میزان بالای ابتلا به کرونا در آمریکا در حالی دربالاترین رده کشور‌های جهان قرار دارد که واکسن‌هایی مانند فایزر از چند ماه پس از شیوع کرونا در این کشور توزیع شدند. البته بسیاری از مردم این کشور با وجود در دسترس بودن واکسن‌های مختلف به دلیل بی‌اعتمادی به دولت خود از دریافت این واکسن‌ها خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار