رکورد دوباره روسیه در ثبت جانباختگان کرونایی

منابع خبری از ثبت رکوردی جدید در جانباختگان کرونایی در روسیه و بررسی‌های دولت این کشور برای افزایش محدودیت‌های تازه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روسیه امروز (سه‌شنبه) برای بار دیگر با اعلام بیش از هزار جانباخته کرونایی رکورد جدیدی در این زمینه اعلام کرد و به دنبال آن مقامات دولت این کشور درحال بررسی محدودیت‌های کرونایی بیشتر هستند.

بنابر اعلام رسمی دولت روسیه در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷۸ جانباخته جدید در این کشور به ثبت رسید که بالاترین رقم از زمان آغاز همه گیری کرونا بوده است.همچنین این کشور از ثبت ابتلای ۳۹ هزار و ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

هفته گذشته و پس از اعلام رکورد جانباختگان کرونایی در آن زمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، دستور داد تا از ۳۰ اکتبر (۸ آبان) به مدت ۱ هفته تعطیلی همراه با حقوق در این کشور اجرا شود. کاخ کرملین هم اعلام کرد پوتین در این مدت هیچ ملاقات و نشست حضوری نخواهد داشت.

همچنین در آن زمان قرار بر این شد که در مسکو (پایتخت روسیه) از تاریخ ۲۸ اکتبر تا ۷ نوامبر (۶ تا ۱۶ آبان) خدمات غیرضروری تعطیل شوند.

در حال حاضر تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه بیش از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد کل جانباختگان از ابتدای شیوع همه‌گیری نیز ۲۴۰ هزار نفر اعلام شده است که بالاترین آمار در کل اروپا محسوب می‌شود.

از همین رو بخش‌های بسیاری از روسیه امروز اعلام کردند که قصد دارند محدودیت‌های کرونایی را افزایش دهند. همچنین روز گذشته ولادیمیر پوتین وضعیت کرونایی در روسیه را «بسیار دشوار» خواند.

این در حالیست که امروز پس از آنکه روسیه در رتبه سوم میزان مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفت، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) روسیه را به فهرست مقاصد گردشگری پرخطر از نظر شیوع کرونا اضافه کرده است.

کشور‌هایی که در ۲۸ روز گذشته بیش از ۵۰۰ مبتلا در بین ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان خود بر اساس معیار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا ثبت کرده‌اند، در رده «خطر بسیار بالا» قرار می‌گیرند، بنابراین، آمریکا  چهار کشور «بلژیک، روسیه، بورکینافاسو و اسلواکی» را به این فهرست خود اضافه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار