در پی افزایش ابتلا در روسیه؛

واشنگتن مسکو را به لیست کشور‌های پرخطر کرونایی افزود

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا بعد از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روسیه، این کشور را به لیست کشور‌های پرخطر افزود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) روسیه را به فهرست مقاصد گردشگری پرخطر از نظر شیوع کرونا اضافه کرده است.

این مرکز بعد از اینکه روسیه روز گذشته در رتبه سوم میزان مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفت آن را به لیست کشور‌های پرخطر اضافه کرده و سفر به این کشور را با ریسک بالا اعلام کرد. همچنین بلژیک و برخی کشور‌های اروپایی دیگر را نیز در رتبه‌های بعدی قرار داد.

کشور‌هایی که در ۲۸ روز گذشته بیش از ۵۰۰ مبتلا در بین ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان خود بر اساس معیار‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا ثبت کرده‌اند، در رده «خطر بسیار بالا» قرار می‌گیرند.

آمریکا در تاریخ ۱ نوامبر چهار کشور را به فهرست خود اضافه کرد که این کشور‌ها عبارتنداز بلژیک، روسیه، بورکینافاسو و اسلواکی.

مقامات بهداشتی روسیه امروز سه شنبه ۳۹ هزار و ۸ مورد جدید ابتلا به ویروس «کرونا» را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند که تعداد کل مبتلایان به کرونا را در سراسر این کشور از ابتدای همه‌گیری به میزان ۸ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۰۰ نفر رساند.

شایان ذکر است طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۳۵۶ هزار و ۹۹۴ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۲۴۷ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است. فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۴ هزار و ۸۸۳ نفر در یک روز به تعداد پنج میلیون و ۱۷ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده است و آمار بهبود یافتگان نیز به ۲۲۴ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۷۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار