امارات از شهروندان خود خواست خاک لبنان را ترک کنند

به دنبال افزایش تنش‌ها بین لبنان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، وزارت خارجه امارات از شهروندان خود خواست تا هرچه سریعتر لبنان را ترک کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، به دنبال افزایش تنش‌ها بین لبنان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس درپی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درمورد جنگ یمن، وزارت خارجه امارات امروز (یک‎شنبه) از شهروندان خود در لبنان خواست هرچه سریعتر خاک این کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردند.

«خالد عبدالله بلهول» معاون وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی، در این بیانیه اعلام کرد که این تصمیم امارات برای نشان دادن اهمیت ویژه شرایط شهروندان این کشور اتخاذ شده که در خارج زندگی می‌کنند و وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی تمام اقدامات لازم را برای تسهیل بازگشت اتباع خود از لبنان انجام داده است.

این مقام ارشد اماراتی از آمادگی وزارت امور خارجه امارات برای استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کمک به شهروندان حاضر در لبنان برای بازگشت به کشورشان نیز خبر داد.

همچنین وزارت امورخارجه امارات شماره تماسی در اختیار شهروندان خود در لبنان قرار داده است تا با آن ارتباط برقرار کنند.

روز گذشته نیز  امارات دیپلمات‌های خود را از لبنان فراخواند و شهروندان خود را از سفر به لبنان منع کرد. خلیفه «شاهین المرار» وزیر کشور امارات، در این باره گفت: «تصمیم برای خروج دیپلمات‌ها در راستای همبستگی با پادشاهی  عربستان سعودی، با توجه به رویکرد غیرقابل قبول برخی از مقامات لبنانی در قبال عربستان گرفته شد.»

پس از عربستان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و کویت هم عذر سفرای لبنان را خواستند و سفیران خود را نیز از لبنان فراخواندند.

کارشناسان نیز گفته‌اند که آمریکا نیز همزمان با عربستان در حال اعمال فشار به لبنان است، تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات این کشور تصویب کرده و هدف اصلی این فشار‌ها به لبنان ایجاد اعتراضات مردمی علیه دولت و به جنگ داخلی کشاندن این کشور است.

اما در مقابل امروز جرج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که صحبت درباره استعفای او از سمتش در دولت درست نیست و او استعفا نخواهد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۲۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
لبنانی ها اگر دستشان به ارباب نرسد رعیت را نمی کشند
اگر دست لبنانی ها به حاکمان امارات نرسد(که می رسد)مردم امارات را اذیت نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۵:۳۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بسم الله الرّحمن الرّحیم ،

حزب الله باید حساب خود را از جنبش امل جدا کند و
حسن نصر الله باید تمام اعضای کابینه پیشنهاد شده توسط حزب الله ،
را شخصا تأیید کند ،

مذاکره بین حسن نصر الله و رژیم صهیونیستی در مورد بلندی های جولان ،
برنامه بعدی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
برای چی
آخرین اخبار