افشاگر اسرار آل سعود اعلام کرد:

بن سلمان برای ورود کالا‌های رژیم صهیونیستی، واردات از لبنان را متوقف کرد

مجتهد، افشاگر اسرار آل سعود اعلام کرد عربستان ورود کالا‌های لبنانی را متوقف کرد تا کالا‌های تولیدی رژیم صهیونیستی را جایگزین آن کند.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان، حساب کاربری مجتهد در توئیتر با انتشار تصاویر ویدیوئی نوشت بن سلمان ولیعهد سعودی برای فرار از مسئله سعد الجبری و تغییر افکار مردم عربستان، سفیر لبنان را به بهانه‌های مختلف از این کشور بیرون راند و لبنان را تحریم کرده است. گاهی قاچاق مواد مخدر بهانه‌ای برای این کار است و گاهی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان.

ادعا شده است عربستان پس از کشف و ضبط محموله مواد مخدر در پوشش محموله‌های میوه از لبنان، تصمیم به جلوگیری از ورود کالا‌های لبنانی گرفت.

به نظر می‌رسد عربستان از این موضوع برای تغییر معادله تشکیل دولت آینده لبنان سوء استفاده می‌کند. عربستان در گذشته سعد الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان را نیز در ریاض در حصر نگه داشت تا از این طریق در مسائل داخلی لبنان مداخله کند.

مجتهد در انتها نوشت: این موضوع در چارچوب تصمیم سیاسی با هدف یافتن جایگزین برای کالا‌های لبنانی اتخاذ شد؛ به طوری که عربستان می‌خواهد کالا‌های اسرائیلی را جایگزین کالا‌های لبنانی کند. از آنجا که مقامات سعودی سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۰ میلیون قرص کپتاگون در گذرگاه مرزی امارات کشف و ضبط کردند، هماهنگی بین دو طرف ادامه یافت و هیچ اقدامی برای به تعلیق درآوردن روابط تجاری دوجانبه انجام نشد. این در حالی است که طی سال‌های گذشته، ریشه‌های قاچاق در داخل عربستان مشخص شد. پس از بازداشت شاهزاده سعودی که برای قاچاق حدود دو تن قرص کپتاگون با استفاده از هواپیمای خصوصی خود تلاش می‌کرد، باید به جای دیگر کشور‌ها برای یافتن ریشه‌های قاچاق، در کشور خود به دنبال آن باشیم تا عربستان میان دیگر کشور‌ها بدنام نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار