گفتگوی النخاله با رئیس سازمان اطلاعات مصر درباره اوضاع غزه

منابع خبری عربی اعلام کردند دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «زیاد النخاله» دبیرکل «جهاد اسلامی فلسطین» با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره دیدار و گفتگو کرد.

منابع خبری العربیه و الحدث گزارش دادند که دو طرف در این دیدار به ضرورت پایان دادن به اختلافات در فلسطین و اهمیت بازگشت به جلسات برای حل آنها صحبت کردند.

رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرد و توضیح داد: این نشست شامل درخواست‌هایی برای کاهش محاصره و اجازه ورود همه کالاها و مواد غذایی به نوار غزه و اهمیت بازسازی سریع بود.

در دیدار دو طرف، ضرورت بهبود شرایط زندانیان نیز مورد بحث قرار گرفت، مصر متعهد شد در این پرونده مداخله کند و خواهان اجتناب از تشدید تنش با طرف رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از درگیری بیشتر شد.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت: مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار، بازسازی نوار غزه، محاصره از سوی رژیم صهیونیستی و اسرای فلسطینی بود.

چندی پیش، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اقدام اخیر سازمان‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در بازداشت شماری از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، هشدار داد.

او گفت: هر روز که از بازداشت اداری شیخ خضر عدنان و دیگر بازداشت شدگان سیاسی می‌گذرد، به برهم زدن وحدت ملت فلسطین کمک می‌کند.

بازداشت اداری یک نوع بازداشت ظالمانه فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است که در آن یک فرد را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت نامعلومی، زندانی می‌کنند.

پیشتر نیز بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی را به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، سازمان تروریستی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار