جهاد اسلامی: اوضاع جسمانی اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند مساعد نیست

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی از وضعیت نامناسب جسمانی اسیرانی خبر داد که اعتصاب غذا کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی شمس نیوز، طارق عزالدین سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری تاکید کرد: وضعیت جسمانی ۶ اسیر فلسطینی که در بازداشت اداری هستند به ویژه کاید فسفوس، مقداد القواسمی و هشام ابو هواش نامساعد است.

وی تاکید کرد: سیاست سهل انگاری و فریبی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، موجب نخواهد شد مسئولیت کامل حفظ جان اسرایی که در بازداشت اداری هستند و برای آزادی شان اعتصاب غذا کرده و با بازداشت اداری ظالمانه مخالفند، از عهده رژیم صهیونیستی سلب شود.

سخنگوی جهاد اسلامی از مردم فلسطین خواست در فعالیت‌های مربوط به حمایت از اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند شرکت کنند و برای یاری فرزندان و برادرانی که با گرسنگی و تشنگی با تروریسم رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند، به اماکن درگیری با نیرو‌های این رژیم بروند.

«قدری ابو بکر»، رئیس سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین هفته گذشته اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ اسیر فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا خواهند کرد.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرای فلسطینی به اقدامات اعتراضی خود ادامه می‌دهند و متوقف کردن آن در گرو توقف تجاوزات و مجازات‌های سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌باشد.

چندی پیش، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با اعلام توافق قریب الوقوع با رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی، یادآور شد که آزادی سربازان رژیم صهیونیستی جز با آزادی اسرای فلسطینی میسر نخواهد شد.

حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنبش مقاومت تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا از زندان‌های اشغالگران صهیونیست به کار خواهد بست، زیرا آزادی آن‌ها یک وظیفه شرعی، ملی و بشردوستانه است و ما مردمی هستیم که اسرای خود را بدون توجه به هزینه و عواقب آن از در زندان‌ها آزاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار