لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای وارد نشدن به پیک ششم کرونا

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در جلسه پدافند غیرعامل کرونا این شهرستان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به پیک ششم کرونا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران کریمی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در جلسه پدافند غیرعامل با موضوع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به پیک ششم کرونا که در فرمانداری تویسرکان برگزار شد، گفت: در بحث واکسیناسیون باید از خود شروع کنیم و واکسیناسیون همه کارمندان اجباری شود؛ کسانی که واکسن نزده‌اند باید واکسینه شوند تا بتوانیم مردم را هم به این امر ترغیب کنیم.

او با تأکید بر اعمال نظارت بر اماکن ورزشی و تالار‌ها جهت فعالیت با یک سوم ظرفیت، بیان کرد: نظارت بر بازار و صنوف به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی از نظر امکانات و نیروی انسانی در مراکز درمانی جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت، حمایت و پرداخت معوقات کادر درمان که موجب نارضایتی این بخش شده است، ادامه فعالیت سامانه ۴۰۳۰ برای بیماریابی، تشدید رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی مدارس و نظارت بر مدارس شهرستان از اموری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان بر ضرورت جذب پزشک، پرستار و بهیار تازه‌نفس برای شهرستان تأکید کرد و گفت: ۱۲  پرستار جذب شده است، اما متأسفانه شبکه علوم پزشکی استان آن‌ها را در بیمارستان‌های استان مشغول به‌کار کرده است.

کریمی نظارت اداره تبلیغات بر فعالیت هیئت‌های مذهبی با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه، اعزام تیم‌های واکسیناسیون به روستا‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: امید است با همکاری و رعایت این موارد شاهد این باشیم که تویسرکان وارد پیک ششم کرونا نشود.

سیدرسول حسینی، فرماندار تویسرکان نیز در این جلسه، بیان کرد: واکسیناسیون کارمندان امری مهم و ضروری است، بنابراین لازم است از ادارات سرکشی شود و در صورت عدم تزریق، به جاماندگان مهلت چند روزه داده شود. از آنجا که واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر تأثیر چشمگیری داشته است این امر می‌تواند زمینه ایجاد انگیزه در مردم برای تزریق واکسن را فراهم کند.

او با بیان اینکه انتقالی پرستاران به تویسرکان باید پیگیری شود، گفت: در بازگشایی مدارس منتظر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش هستیم؛ واکسیناسیون دانش‌آموزان نیاز به بررسی و اطلاع‌رسانی بیشتر دارد.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه سرکشی به تالار‌ها و بازار‌ها مجدد باید تکرار شود، بیان کرد: مساجد محل تفکر و وحدت و همان پدافند مردم‌محور است، لذا هیئت‌امنای مساجد باید به رعایت پروتکل‌ها به‌عنوان امر مهم توجه داشته باشند.

حسینی افزود: وضعیت ادارات شهرستان در پدافند غیرعامل که آمادگی در زمان صلح برای مواقع درگیری است نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته، اما هنوز رضایت‌بخش نیست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار