استاندار همدان:

بازگشایی مدارس اولویت نخست ستاد ملی مقابله با کرونا است/تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس فراهم شود

استاندار همدان خواستار تسریع در واکسیناسیون و تجهیز مدارس به امکانات بهداشتی و سیستم تهویه هوا به منظور فراهم سازی زمینه بازگشایی مدارس استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا قاسمی فرزاد,استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا استان همدان اظهار داشت: موضوع بازگشایی مدارس اولویت نخست ستاد ملی مقابله با کرونا و استان است و در این زمینه تا اول آذر یعنی حدود ۲۲ روز مهلت برای آماده سازی مدارس وجود دارد.

او ادامه داد: تمهیدات لازم از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پیش بینی تهویه هوا، رعایت فاصله اجتماعی با در نظر گرفتن هر کلاس حداکثر ۱۵ دانش آموز و شیفت بندی برای مدارس دارای جمعیت بالا در نظر گرفته شود.

استاندار همدان بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز برای بازگشایی مراکز علمی خود را مهیا کنند در عین حال واکسیناسیون این قشر و والدین آن‌ها در کنار ارائه کارت واکسیناسیون باید مد نظر قرار گیرد.

قاسمی فرزاد اد گفت: یکی از نیاز‌های مدارس مجهز شدن به تهویه مناسب است که باید در مدت زمان باقی مانده تا اول آذر آموزش و پرورش با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این باره اقدام لازم را انجام داده تا کلاسی بدون تهویه نداشته باشیم.

او خواستار جلوگیری از تجمع‌های عمومی و خانوادگی شد و اضافه کرد: اساس و اولویت اعضای ستاد کرونا باید اقناع سازی و ترغیب و تشویق شهروندان به واکسینه کردن خود علیه کرونا باشد که در این راستا می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره گرفت.

استاندار همدان افزود: رسانه‌ها می‌توانند گزارش‌های مناسب از نتایج بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و همچنین تبعات تزریق نکردن واکسن کرونا در مصاحبه با متخصصان عفونی تهیه و منتشر کنند.

قاسمی فرزاد از مراکز سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات خواست در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع ضرورت واکسیناسیون علیه کرونا و تشویق و دعوت مردم به تزریق واکسن اقدام کنند.

او گفت: ارائه خدمات مشروط به همراه داشتن کارت واکسن باید با دقت نظر بیشتری به ویژه در زمینه صنوف و مجامعی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، پیگیری شود و وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز با دقت، بازرسی و کنترل شوند.

 از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، پنج شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان همدان، رزن، درگزین، نهاوند و تویسرکان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.