استقبال شورای امنیت سازمان ملل از روند برگزاری انتخابات عراق/ مردم عراق تا اعلام نتایج پایانی صبور باشند

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از روند برگزاری انتخابات عراق تاکید کرد: ما از همه مردم عراق می‌خواهیم تا اعلام نتایج پایانی و نهایی صبور باشند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک به مردم و دولت کشور عراق درباره روند برگزاری انتخابات این کشور و استقبال صورت گرفته، تاکید کرد: شورای امنیت از انتشار خبر‌های اولیه مبنی بر برگزاری مسالمت آمیز انتخابات عراق و ارتقای قابل توجه تکنیکی و فرایندی نسبت به انتخابات گذشته استقبال کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ شورای امنیت سازمان ملل ضمن تبریک به شورای عالی و مستقل انتخابات عراق در برگزاری یک انتخابات بدون مشکل از نظر تکنیکی و دولت عراق برای آمادگی و جلوگیری از وقوع خشونت در طول انتخابات از نقش سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل در برگزاری انتخابات عراق تمجید می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود با محکوم کردن تهدید‌ها علیه شورای انتخابات عراق و سایر سازمان‌های بین المللی، تاکید کرد: ما از همه مردم عراق می‌خواهیم تا اعلام نتایج پایانی و نهایی صبور باشند.

این بیانیه می‌افزاید: هرگونه اختلاف انتخاباتی باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق کانال‌های قانونی حل شود.

شورای امنیت سازمان ملل در ادامه بیانیه خود می‌افزاید: این نهاد پس از اعلام نتایج، انتظار دارد تا دولتی فراگیر که نماینده مردم عراق باشد ضمن تامین خواسته آن‌ها برای تشکیل یک دموکراسی قوی‌تر به صورت مسالمت آمیز تشکیل شود.

شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر تعهد خود در حمایت از استقلال، حاکمیت، اتحاد و حاکمیت ارضی عراق در ادامه این بیانیه آورده است:شورای امنیت از تحقق خواسته‌های مشروع مردم در مقابله با فساد، تامین خدمات اساسی و ضروری، تنوع بخشیدن به اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی، بهبود حکمرانی و تقویت نهاد‌های دولتی برای برخورداری از نشاط و پاسخگویی حمایت می‌کند.

چند روز پیش یعنی در تاریخ دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شد و با اعلام نتایج اولیه از کمیسیون انتخابات عراق بیشتر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به روند اعلام نتایج و فرایند شمارش آرا اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار