۱۰ هزار وکیل خراسان رضوی به صورت تسخیری فعالیت کردند

رئیس مرکز وکلای خراسان رضوی گفت: از ابتدای تشکیل مرکز وکلا در این استان در سال ۸۳ تاکنون ۱۰ هزار وکیل در پرونده‌های مختلف به صورت تسخیری و رایگان ارائه خدمت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری رئیس مرکز وکلای خراسان رضوی گفت:  تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی، گسترش خدمات حقوقی و احیاء حقوق عامه از اهداف تشکیل کانون وکلاست و مرکز وکلای خراسان رضوی  در تحقق این اهداف اقداماتی داشته است.

او افزود: در سال ۸۳ حدود ۶۵۰ وکیل در خراسان رضوی فعال بودند که این تعداد امروز به چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و در این مدت ۷۰۰ هزار مورد مشاوره رایگان در مجتمع‌های قضایی استان ارائه شده و وکلای مرکز ۵۲ هزار روز در مراکز مشاوره حضور داشته اند.

رئیس مرکز وکلای خراسان رضوی ادامه داد:  یکی از مشخصات سند تحول این است که چالش‌های فعلی را شناسایی کرده و در آن متناسب با ظرفیت ها، راهبرد‌هایی ارائه شده است.

غفوری بیان کرد: از ابتدای تشکیل کانون وکلای خراسان رضوی خدمات حقوقی گسترش یافت و در ۳۳ حوزه قضایی استان، وکلای مرکز به صورت روزانه در کنار دادگستری خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه می‌دهند.

او تصریح کرد: در مشهد روزانه ۶۰ نفر وکیل به صورت تسخیری خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

رئیس مرکز وکلای خراسان رضوی تاکید کرد: در سال ۹۸ و بعد از ابلاغ سند تحول قضایی، ۲ هزار و ۵۶۳ نفر روز وکیل، در سال گذشته ۲ هزار و ۱۶۵ نفرروز وکیل و در نیمه اول امسال ۹۶۲ نفر روز وکیل به واحد‌های مشاوره مراجعه و ارائه خدمت کرده اند.

غفوری اظهار کرد:  سرانه وکیل در دنیا به ازای ۱۰۰ هزار پرونده، ۲۴۰ نفر است، اما این سرانه در کشور ما ۷۶ نفر است که البته در ۲ سال گذشته این سرانه افزایش یافته و به حدود ۱۰۰ وکیل رسیده است.

او افزود: در ۲ سال گذشته در کشور حدود هفت هزار نفر کارآموز جدید توسط مرکز وکلا جذب شده اند و میانگین سرانه وکیل در کشور سالانه ۱۰ درصد افزایش دارد.

رئیس مرکز وکلای خراسان رضوی ادامه داد: در این استان نیز در سال ۹۸ تعداد ۳۷۹ نفر کارآموز وکیل و در سال ۹۹ تعداد ۳۱۲ نفر کارآموز جذب شدند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار