گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره افغانستان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن روز گذشته با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور روز گذشته با محمد عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار و درباره اوضاع افغانستان با وی گفتگو کرده است.

جزئیات بیشتری از این دیدار در رسانه‌های خبری منتشر نشده است. تنها وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرده در این دیدار بلینکن از قطر خواسته برای خروج امن شهروندان آمریکایی و اتباع سایر کشور‌ها از افغانستان، واشنگتن را همراهی کند.

قطر اصلی ترین میانجیگر میان گروه طالبان و آمریکا محسوب می شود و رابطه خوبی با این گروه دارد به طوری که طالبان سال هاست به طور رسمی در دوحه دفتر سیاسی دارد. واشنگتن امیدوار است مقامات سیاسی قطر از نفوذ خود بر طالبان برای حل مشکل خروج اتباع این کشور از افغانستان استفاده کند. 

وزیر خارجه آمریکا به همراه گروهی از مقامات این کشور چند روزیست به منظور بررسی مسائل منطقه به برخی کشور‌های عربی سفر کرده است. پیش از این دیدار آنتونی بلینکن و رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا با مقامات و شاهزادگان سعودی دیدار و گفتگو کرده بودند.

در این ماموریت، مقامات آمریکایی قرار است به عربستان، امارات و قطر سفر و با سران این کشور‌ها دیدار و گفتگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار