رویترز:

آمریکا به دنبال گسترش عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل است

مقامات آگاه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند می‌خواهند توافق‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را گسترش دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آگاه در وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: واشنگتن قصد دارد توافقنامه موسوم به آبراهام برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل را گسترش دهد.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند این توافقنامه‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند جانشین راه حلی عملی برای حل و فصل اختلافات میان مردم فلسطین و اسرائیل باشد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: واشنگتن از عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل استقبال می‌کند و امیدواریم این مسیر به حل اختلافات سیاسی با مردم فلسطین منجر شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز در دیدار‌های جداگانه‌ای با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات گفتگو خواهد کرد. این نخستین دیدار در این سطح از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکاست.

سران رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین در سپتامبر گذشته توافقنامه آبراهام را امضا کردند. پس از آن رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای عادی سازی روابط با سودان به توافق رسیده است. مراکش هم پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روابط دیپلماتیک خود با این رژیم غاصب را آغاز کرد.

مقامات فلسطینی بار‌ها اعلام کرده‌اند این نمایش‌های سیاسی برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم غاصب صهیونیستی خیانت به مردم فلسطین و خون شهداست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار