فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران:

۳۶ درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده‌ای است

علیرضا زالی با اشاره به سن مناسب باروری در زنان، از آمار دختران جوان مجرد در جامعه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در آئین مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) درباره ترویج سلامت بانوان و برگزاری این هفته گفت: هفته سلامت بانوان به مفهوم این نیست که سلامت بانوان طی یکسال مهم نیست، بلکه سلامت افراد جامعه به ویژه بانوان که به عنوان پایه‌های اصلی یک خانواده تلقی می‌شوند، مهم است.

او افزود: ما نیازمند سلامت کامل بانوان در ابعاد سلامت جسمی، روانی و فیزیکی هستیم، زیرا ما بر این باور هستیم اگر جمعیت سالمندی به ۷ درصد برسد قطعا جامعه نگران کننده خواهد بود، اما متاسفانه و در حال حاضر جمعیت سالمندی ما به ۱۰ درصد رسیده و همچنین اگر این عدد کاهش پیدا نکند و به ۱۹ درصد برسد جامعه ایرانی به سالمندی مفرط تبدیل می‌شود.

زالی اظهار کرد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به طور متناوب هر سال میزان باروری و موالید سیر نزولی داشته است و متاسفانه در طول نیم قرن گذشته پایین‌ترین نرخ موالید را تجربه کرده است.

او خبر داد: قریب به ۳۶ درصد دختران جوان جامعه مجرد هستند و این آمار نگران کننده‌ای است، زیرا بهترین سنین باروری در زنان و دختران سنین ۲۰تا ۲۵ سالگی است، این در حالی است که نزدیک به ۱۳ میلیون جمعیت جوان مجرد در کشور داریم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران بیان کرد: سنین ازدواج دختران و پسران ایران متاسفانه با تغییر و افزایش سنین رو به رو شده است، متاسفانه اندازه خانواده‌ها هر ساله کوچک‌تر می‌شود و تقریبا پیش بینی می‌کنیم به ازای هر ۱سرپرست آقا در خانواده‌ها ۱۷ بانو سرپرست خانواده در کشور داشته باشیم و جمعیت بانوان سالمند ایرانی در سال‌های اخیر رو به افزایش خواهد بود.

زالی ادامه داد: ۵ سرطان سینه، کلون، تیرویید، معده و پوست در میان بانوان شیوع بیشتری دارد، بنابراین اگر ۵۰ درصد سرطان‌ها به موقع تشخیص داده شود درمان آن‌ها کم هزینه‌تر و با درمان سریع‌تر رو به رو خواهد بود.

متاسفانه سنین بیماری سرطان سینه در بانوان ایرانی سالانه رو به کاهش است و از سنین ۶۵ سال به بالا در سنین ۴۵ تا ۵۵ سالگی دیده می‌شود.

او گفت: یکی از علل سقط‌های زودرس در بانوان وجود بیماری آندومتریوز است این بیماری یکی از مسائل جدی روز در میان بانوان و دختران جوان است و سالانه در دختران ایرانی شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سالی32درصدشهریه مهدکودک راافزایش میدهندانتظاردارندازدواج زیادشودمسخرس.
آخرین اخبار