راه‌اندازی قطار مشهد ـ ارومیه پیگیری می‌شود

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: توسعه قطار‌های مسافری از جمله اهداف اداره کل راه‌آهن آذربایجان بوده و در همین راستا پیگیری‌ها و مذاکرات لازم برای راه‌اندازی قطار مشهد ـ ارومیه انجام شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه توسعه قطار‌های مسافری از جمله اهداف اداره کل راه‌آهن آذربایجان است افزود: امید است در صورت تأمین ناوگان لازم از جانب شرکت بار حمل و نقل ریلی مسافری، این قطار در آینده راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قربانی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری حدود ۲۰ هزار و ۷۱۹ نفر ورودی به استان و ۲۰ هزار و ۲۵۳ نفر خروجی از آذربایجان‌غربی از طریق سفر ریلی وجود داشته است و در مجموع ۴۰ هزار و ۹۷۲ نفر مسافر جابه جا شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: با توجه به اینکه بلیت قطار‌های مسافری با رعایت فاصله اجتماعی در داخل قطار فروخته می‌شود، ضریب اشغال ۶ ماهه نخست امسال در قطار تهران – ارومیه متأثر از این امر حدود ۶۵ درصد است و در حال حاضر یک قطار با ظرفیت ۵۰۰ نفر به طور یک روز در میان در مسیر ارومیه – تهران و بالعکس فعالیت دارد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان بیان کرد: در نیمه نخست امسال در مجموع ۴۲۵ هزار تن بار شامل تمامی بار‌های داخلی و ترانزیت در شبکه ریلی استان آذربایجان‌غربی حمل شده که از این مقدار ۳۰۴ هزار تن بار در محور سلماس –رازی و ۱۲۱ هزار تن در محور ارومیه –مراغه جابجا شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.