نخستین شب پراسترس رئیس جدید ستاد مشترک سعودی‌ها/ حمله پهپادی یمنی‌ها به جازان

برخی رسانه‌ها از حمله پهپادی ارتش یمن پس از انتصاب رئیس جدید ستاد مشترک سعودی‌ها خبر دادند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از ارتقاء رتبه سرلشکر مطلق بن سالم بن مطلق الازیمع به سپهبدی ستاد مشترک جدید عربستان و انتصاب وی بعنوان فرمانده نیرو‌های مشترک این کشور از سوی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، برخی رسانه‌ها از حمله پهپادی به این کشور خبر دادند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های سعودی پس از این ارتقا درجه پدافند هوایی عربستان در بامداد شنبه با یکی از پهپاد‌های یمنی به مقابله برخواسته است.

براین اساس یک پهپاد یمنی که به سوی منطقه جازان در جنوب عربستان در حرکت بوده توسط پدافند هوایی این کشور شناسایی شده است.

ریاض با راه انداختن جنگی ظالمانه به یمن حمله کرده و بخش‌هایی از این کشور را به اشغال خود درآورده است. همچنین مردم یمن را تحت شدیدترین محاصره‌ها قرار داده است که منجر به فجایع انسانی شده و حال بعد از پیروزی‌هایی که یمنی‌ها مقابل تجاوزکاران به دست آورده‌اند، ادعا می‌کند به دنبال آتش‌بس است. شواهد نشان می‌دهند دخالت عربستان در تحولات منطقه همیشه موجب بروز بحران‌های عمیقی شده است.

عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تاکید کرده اند که؛ تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.

پادشاه عربستان سعودی در سری اقدامات عزل و نصبی خود در دستور دیگری توفیق بن فوزان بن محمد الربیعه، وزیر بهداشت را از سمت خود برکنار و فهد بن عبدالرحمن بن داحس الجلاجل را به عنوان وزیر بهداشت این عربستان منصوب کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: پادشاه عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار